Råttor iFokus

Råttor

Etikettburen-boende-inredning
Läst 809 ggr
[Fusion200]
0

Måla galler?

Hittat en bur, men gallret gör mina fingrar svarta, vill måla gallret, men vad är giftfritt och går att måla på metall med? Vad andvände ni för att antingen måla eller "powder coata"

Zakaraa
1

Det finns Massor av trådar kring det här ämnet. Använd dig av Sök så kommer du hitta mycket info.

Jag kör på hammarlack.

Du kommer få skrubba och rengöra gallret så det svarta inte är kvar inför målning.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

taylor__lambert
0

om det finns många likadana trådar kan det vara bra att ha det i lexikonet :)

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Zakaraa
1

#2 De trådarna är gamla medan Lexikon är nytt. Gamla trådar går inte att hantera av författaren så det går inte att klicka i rutan. Lexikonet används inte på rätt sätt här ändå (som du kan se på Lexikonsidan) för tillfället men det kommer med tiden.

Under tiden (och i framtiden!) finns det en otroligt bra funktion som heter Sök 😎
Sök ger dig svar på nästan alla frågor du kan tänka dig ha.

taylor__lambert
0

#3 kan inte sajtvärden fixa det då? har för mig att sajtvärden eller medarbetarna kan fixa och dona med gamla inlägg, eller har jag fel? :) Tänker om det är något som förekommer väldigt ofta kan det vara bra att fixa in det där

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Zakaraa
1

#4 Du kan ju lämna det som förslag till dem 🙂 Personligen tvivlar jag på att de har tid att sitta och leta igenom gamla inlägg när det är så enkelt att använda sök. 🙂

[Fusion200]
0

Det står på etiketten på Biltema att det är farligt för vatten, hud, ögon och att få i munnen, men är detta bara i det blöta, otårra formatet?

Zakaraa
0

#6 Jag skulle gissa på att det gäller när färgen är "blöt", jag använder biltemas egna märke och hade aldrig några problem. Jag tror det handlar främst om innan färgen torkar för i torrt format sitter det som sten.

Jag fick färg över hela mig, det tog kanske en vecka innan jag fick bort all färg från armar som jag missade att ta bort med (den brandfarliga och säkert inte bra för huden) färgborttagningssprayen. 😃 Om inte jag reagerade på färgen, jag som är väldigt känslig över lag med min hud, så borde inte djuren reagera värre :)

[Fusion200]
0

Är det 6 veckor man väntar sen när man har lagt på alla lager?

Zakaraa
0

#8 oj, 6 veckor? Vart har du läst den siffran?
Du kan måla på lager två när lager ett haft ett dygn ungefär på sig och torka.

[Fusion200]
0

Minns inte vart, men det stod att det inte är helt härdat och färdig för andvändning innan 6 veckor har gått.

Zakaraa
0

#10 Kan säga att ingen här på RiF som målat (och visat upp) som jag sett har väntat 6 veckor, jag har med störst sannolikhet sett alla då jag ofta går långt bak i arkiven men jag kan ju ha missat någon 🙂.

Det har handlat om några få dagars väntan bara, så fort färgen är helt torr.

EmilJ
0

Kan ha fel, men har för mig med hammarlack så kan det lång tid innan hela färgen har härdat. Den blir klibbfri på ett par timmar, men kan lätt bli repor under de första veckorna