Lite frågor
Nu vet jag inte om jag satte det i rätt grupp, annars kan någon ändra det. Har haft råttor när jag var mindre. Varit inte på att köpa råttor många gånger men har konstaterat att jag inte hade råd (vilket jag har nu, och kommer ha de kommande åren) så nu lite frågor som jag inte hittat svar till via sökfunktionen. Hur mycket kostar en råtta (ca) hos en uppfödare? Kommer blanda eget Torrfoder, men om det blir slut och av någon anledning inte gjort mer, vilken rått blandning kan man köpa på djuraffären?
Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤
En råtta kostar ungefär mellan 150-300 beroende på uppfödare och vad det är för råtta :) Du ska helst inte köpa nån blandning i affären har jag hört för det innehåller för mycket onyttigt/dåligt. Men köp gärna pellets om du inte är säker på att blanda själv. Supreme selective är bra. :)
Vet att man inte ska ge dom det, men tänkte ifall att☺️ Tack för snabbt svar
Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤
Pris hos uppfödare ligger runt 200-300 ungefär, personligen tar jag 250kr/st men kommer troligtvis öka till det mer standardpriset 300 i framtiden.
Ang. butiksfoder kan jag inte svara på då jag inte hittat något jag gillar så jag ser alltid till att ha en extra påse müsli (4 sädesslagen) hemma så har jag i alla fall Det och kan ge om jag inte kan blanda i ordning min riktiga mix. Hellre endast müsli än butiksmat i min mening :)
Färdigmixerna de säljer i lösvikt i butikerna bör du bojkotta direkt, en massa färgämnen, socker och minimalt med näring samt en massa utfyllnad (ex puffat ris). Exempel på ett skitfoder som säja hos de flesta djuraffärer som säljer smådjursmat: http://new.pwss.se/files/images/t_1062.jpg
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Som Zakaraa ovan skrev är det bra att ha en påse med de fyra sädeslagen (vete, råg, havre, korn) hemma. Axas grynblandning brukar stå vid frukostprodukterna i mataffären.