serinas bebisar
som uppfödare i liten skala, så har jag för första gången i mitt liv misst en hona som har 7 dagar gamla ungar. den här tråden kommer att handla om kampen för att dessa ska överleva. detta är dygn 1 utan mamma, 6st små krabater som ska matas med modersmjölk ersättning,
jag har redan hört att jag är knäpp som ens försöker men jag tänker inte ge upp om dom små krabaterna ännu.
jag kommer att göra noteringar i denna tråd, och om dom överlever så kommer dom att få stanna kvar hos mig, för vem kan skiljas från serinas ungar. jag är i alla fall glad över att jag har vissa erfarenheter att föda upp djur ungar för hand. även om det hitills har varit hundvalpar och kattungar, det kommer att bli en jobbig helg, men jag kommer att ge allt jag kan för att dom ska överleva.
Åhh vad sorgligt, stackars mamman! Och stackars bebisar! 😭
Var bor du? Det kanske finns någon uppfödare med ungar i närheten som kan tänka sig låta dennes mamma mata bebisarna tills de kan äta själva?
jo jag ska kolla runt bland reptilägarna
fått tag i en reserv mamma som dyker upp i morgon . bara och kämpa sig igenom den här natten
bild tagen samma dag som dom.föddes
krångel att lägga upp bilder. får kolla på det i morgon
jag har inte tid att vara inne här på råttor i fokus men jag tittar in och berättar att ungarna mår bra och växer , så den värsta oron är över . dom är snart inne på sitt tionde dygn .❤️ kommer att uppdatera om någon dag igen