försäkringar???

Agria
Men jag tror inte att det lönar sig att försäkra råttor. Försäkringarna är ofta dyra och självrisken är oftas högre än vad ett vanligt veterinärbesök kostar. Och råttor lever så kort tid så de hinner oftast inte bli sjuka så många ggr. Så jag tycker att det är bättre att lägga undan lite pengar varje månad som man sparar och använder om råttorna behöver komma till veterinären.
Agria försäkrar smådjur vet jag iaf men som zimzon skriver så är det inte värt det… Då är det, som sagt, bättre att lägga undan någon hundralapp i månaden och ha om något skulle hända.
mina är försäkrade i Agria. det brakar iväg fort om de blir sjuka och årsavgiften för två råttor är knappt tusen spänn. min vätrinär i gbg tog över 400 för bara ett besök, sen tillkom ev behandling och liknande. "självrisken" är 700 för mig. de betalar sedan behandling upp till 10 000.
Har man bara två råttor kan det nog löna sig att ha försäkring. Har man fler så får man 10% rabbat på Agria, men det är ju inte så mkt.

Min vet. tar ca 200 per besök,lite mer om jag har fler eller alla fyra med mej,men jag slipper betala per råtta om det är vid samma tillfalle.Så för mej lönar det sej bättre att lägga undan hemma eller sätta in pengar på sparkontot per månad som jag kan ta till råttorna om jag behöver.Så det verkar bero på vad vet. kostar om det lönar sej med försäkring eller ej.

Jag har inte försäkring till mina råttor. Det enda som skulle va är när de blir gamla och kanske får nån allvarlig sjukdom, men utöver det så känns det onödigt att ha försäkring när det faktiskt inte kostar så himla mycket i långa loppet att ta dem till vetrinären när det verkligen gäller:)
har ingen försäkring heller, jag har ett eget sparkonto till råttorna som fylls på med 100 kr varje månad :) (har 4 grabbar)