Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 622 ggr
[Fusion200]
0

Dumbo PEW

Vart kan jag hitta en dumbo PEW? Hadde ett inlägg tidigare men glömde att skriva att jag letade efter dumbo PEW, inte toppörad.

Zakaraa
0

Kolla med Ladugården, hon föder upp Marten samt PEW, vet dock inte hur det ser ut med dumbo hos henne. Men det är den svenska uppfödare jag kan komma på såhär på rak arm som har äkta PEW.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

[Fusion200]
0

Känner du till någon som har dumbo fawn roan? Dom liknar ju PEW när dom har tappat sin färg.

Zakaraa
2

#2 Om du vill ha en ljus råtta med röda ögon och dumbo så är det i så fall inte fawn roan du ska leta efter utan Champagne roan, fawn är mörk och röd i färgen medan champagne är ljus beige. De är oftast så ljusa från början att de inte syns att de är Ch egentligen. (min Avatar är en champagne striped roan, sett vit ut sedan hon var 7 veckor) Men sedan får man ha i åtanke att alla roans bleks olika, vissa bleks mycket andra mindre så du är inte garanterad 

Jag vet ingen som föder upp den varianten dock, varken fawn eller champagne roan. Roan brukar undvikas hos de flesta uppfödare eftersom roan förstör färgen (i och med blekningen) och är extremt svårt att få bort ut en linje eftersom det kan ligga dolt i flera generationer och ploppa upp när genen finns på båda sidorna.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

sessi
0

Jag kan pink eyed white dumbo i mina kullar. Men der blir inte förrän nästa år