Fjällspira ♥ Luffsen
Parning mellan Luffsen och Rebellions Fjällspira skedde kvällen den 12 oktober, så kullen väntas den 2-3 november.
Luffsen, s/bl du (10/5 2013)
E. Cola, s/ba du
U. Lillstrumpa, hi du
Rebellions Fjällspira, s/momi am ir me db (23/12 2013)
E. Svullo, s/mi du
U. Rebellions Vem Är Inte Rädd Ibland, s/ba ambk db
Mer ingående information om kombinationen finns här: rebellionsrattery.weebly.com
(Detta är en tråd för bilder och uppdateringar fram tills dess att ungarna anlänt och kulltema är bestämt. Det är alltså ingen annons, så inget säljsnack i tråden, tack!)

Men ååh så mysigt och hon är ju så himla fin! 😍
Kommer säkert bli en massa söta små marsipangrisar. 🙂
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^
Spännande
Så stor magen kan bli på ett par dygn haha🙂 Hon är så söt❤️😍
Don't cry, just say 'Fuck you' and SMILE!

Ja, magen kan verkligen växa fort! Detta är en toppenkombination som jag såklart tror väldigt mycket på. Blir ungarna hälften så fantastiska som sina föräldrar så har det verkligen lyckats.❤️
Dygn 18 och magen är i samma storlek som för 3 dagar sedan, men hon har gått upp ytterligare 10g, så nu ligger hon på +85g. Inte många dagar kvar nu!
Ååh, hon är ju helt bedårande! ❤️Fina tjejen, hoppas det blir en fin och frisk kull med småttingar!
En dag skulle jag själv vilja föda upp en kull ungar, men i dagsläget nöjer jag mig med mina tre små killar. 🙂
#8 Det är hon sannerligen! Jag tänkte egentligen inte själv behålla någon unge ur kullen hon är ifrån, då planen var att istället sätta ut en hane på foder. Men så blev det inte när Fjällspira bestämde sig för att hon hörde hemma här… så jag fick anpassa mig efter det, för jag hade verkligen inte hjärta att se henne åka iväg till någon annan.❤️
Och vad kul att du är intresserad av avel, det är spännande, men såklart mycket jobb med uppfödning. De största hindret för många är att hitta lämpliga avelsdjur då marknaden redan är så mättad på just s.k hobbyuppfödare. Det gäller att ha ett mål att sträva mot, och se till så att planerade kullar alltid på något sätt tillför tamråttan något, precis som med alla andra djur :)
Jag tror på 10+
12 stycken gissar jag på, hon är ju en riktig liten knubbis nu! 😍
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^
gissar på 14…
14 kanske XD
Gissar på 13😛😍
Don't cry, just say 'Fuck you' and SMILE!

Åh vad fin hon är!! 😍
Gissar på 11 små sötnosar❤️
Jag gissar på… 10! 🙂
/Surpan
Jag tror 11, och min sambo säger 12.

Gissar på 15 :)

11 gissar jag på :)
13 gissar jag på :)
åå ha dom inte kommit ään?? vi väntar otåligt här i umeå också juu 😍
Förlossningen har börjat och jag har skymtat två ungar än så länge. Jag återkommer när alla ungar är ute.❤️
Grattis! :) hoppas allting går bra!
Grattis! :)
Hälsningar, Missan och djuren! ❤️
Sajtvärd för Border Collie iFokus
Totalt 8 ungar föddes, men bara 6 st lever idag.
Det ser ut att vara 3 honor och 3 hanar, starka och högljudda som attans.❤️ Bilder kommer senare idag :)
beklagar verkligen över de andra två😢
men ska bli spännande att få se bilder på de 6 små krabaterna! :D
stort GRATTIS återigen till bebisarna🎈
Grattis!
/Surpan
❤️

Hela kullen

Hela kullen

Hanar

Honor
Så fina dom är! :D
Dom är alldeles rosa<3 Åh, för söta!
Hälsningar, Missan och djuren! ❤️
Sajtvärd för Border Collie iFokus
Men oj vilken mage på pojken längst till vänster. Han har tagit för sig i mjölkbaren! ;)
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
#34 Haha jajamen! Och nu är de fler som tar för sig ordentligt.😃 En liten hona är lite tunnare än resten, men hon har mjölk i magen och är riktigt pigg och alert, så hon kommer nog igen snart.

Men guud så söta små😍
Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤
Kulltemat är nu bestämt! Det blir namn på olika datorvirus, dvs Datorvirus-kullen. Kulltråd dyker upp när samtliga ungar har sitt eget namn🙂
Super härlig bild!
Aw! 😍😍
#38 Det där kan nog vara den sööötaste bilden jag sett.
Do as you would be done by - And think for yourself
#38 typ döööör 😍😍😍😍
#38 Aww 😍😍😍
#38 Vilken UNDERBAR bild!! 🙂
Nu har samtliga ungar fått sina namn, och kullen har fått en egen bildtråd: http://rattor.ifokus.se/discussions/54629d4b8e0e74568b0003c8-datorvirus-kullen-bildtrad