Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 558 ggr
[Madelendsb]
0

Mjäll? Ohyra?

Hej jag tänkte kolla med er efter ett bra gärna naturligt, milt schampo för mjäll till min rått kille. Har stått och kollat på hans gul/orangea mjäll i ca 30 min med en luskamm om det skulle till att krypa, vilket det inte gjorde. Är bara ett ställe lika stort som en 5 krona där det kliar. Hoppas verkligen inte han fått ohyra. Tänkte fråga också om det är så att han skulle ha ohyra.. Vilket jag hoppas att han inte har. Smittar det på andra djur och människor?

Bill&Bull
0

Jag kan rekommendera Duoxo Lindra djur schampo, milt och mot torr hud. Mina råttor är också "gula" i hårbotten pga att dom kissar där dom sover, så behöver inte vara ohyra, och förmodligen är det inte så enligt din beskrivning. Brukar väl sätta sig i nacken har jag för mig och ner mot rumpan. Ohyran smittar till andra råttor men inte till oss.

||My Love For Animals Is Immortal||

[Madelendsb]
0

Skönt att det verkar vara vanligt :) kollade på den andra råttan och han har inte lika mycket. Var jätte orolig att båda skulle ha ohyra, är nog min värsta mardröm.

Zolah
0

om jag minns rätt kan det vara utsöndring av testosteron , då blir hanar tydligen väldigt gula i hårbottnen.