Läcker kiss?
Hej allihopa,
Jag har en ettårig hona hemma som uppvisar lite symptom jag inte vet vad det kan bero på. Hon var lite dålig i magen förra veckan med löst illaluktande bajs.
Efter det så verkar det som hon inte riktigt kan hålla tätt med kisset? Hon är ständigt blöt och skitig i rumpan runt slid- och analöppning. Jag har försökt rengöra med våtservetter men det är som en ständig liten ström av kiss.
Är det någon som känner igen detta?
/Surpan
Väldigt många råttor "kissar lite hela tiden", de märker revir och visar att de varit där för andra råttor. De lämnar snigelspår efter sig. Mina honor kissar olika mycket men en del av dem rätt rejält. MEN om din hona inte gjort så förut så tyder det ju på att ngt kan vara fel. Ring en veterinär och fråga. Och fundera över om hon beter sig annorlunda på något annat sätt typ äter mindre eller är mer irriterad.
När de gör det, är de blöta och skitiga i rumpan då? Det känns inte friskt eller hygieniskt alls.. 🤔
/Surpan
Nja, inte skitiga. Men ibland kissar de så mkt att de går runt och är lite blöta.. Mina råttor blir ju skitiga ibland men då tvättar de sig själva, jag jar aldrog behövt bada dem men om de skiyar ner sig mitt i leken så öeker de ju klart först och kanske sover en stund innn de tvättat sig..