Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 547 ggr
Bananbullar
2014-10-12 19:35
1

(Sökes) Omplacering

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag skulle vilja utöka flocken med en omplacering. Könet ska vara hona och hon ska inte vara en "problemråtta" då jag inte har tiden med en sådan plus för att jag redan har en råtta i min flock som är lite osäker på människor. Min flock består av fyra individer varav den yngsta är 6 månader och den äldsta 1 år och 10 månader. Jag har aldrig haft problem innan med introducering, varken med yngre eller äldre råttor. Alla fyra är otroligt snälla bortsett från att en av dom inte låter sig handskas av människor. Men vi jobbar på förtroendet och ser framsteg hela tiden! I flocken tillsammans med övriga är hon dock en helt underbar och social råtta. Det jag kan erbjuda är ett hem i en RSS samt tillgång till mina 29kvadrats-lägenhet när jag är hemma. Där finns det hus, rör och andra gömställen att roa sig med. Maten är egentliga samt färskmat serveras varje dag. Bottenmaterial är toalätt. Vi bor i Västerås men kan tänka mig att åka en bit eller träffas på vägen. Pma för med information. Bifogar en bild på boendet :)

Zakaraa
2014-10-12 19:46
0

Kolla med råtthjälpen (hemsidan är inte så uppdaterad med råttor) de har råttr till och från i olika delar av Sverige som behöver nya hem :)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

mullsi
2014-10-12 23:47
1

Hej! Jag har 2 tjejer som måste hitta nytt hem. Jag bor i Stockholm. Ena heter Monopol och är roan. Hon är supersnäll och självklart handtam. Hon är väldigt mån om sin flock. Sedan har vi Tyra, hon är en jäkel på att klätra! Och hon är väldigt framåt. Hon är också självklart handtam. Hon är inte rädd för katten, utan snarare väldigt nyfiken och ska fram och undersöka :) jag har agerat jour hem åt flera råttor inom råtthjälpen, men tyvärr så har min hud tagit stryk av alla allergener :( iom alla nya råttor som kommit och gått, så är dessa tjejern väldigt vana med introduktion. Monopol har varit till problem en gång. Och då fick hon sitta i sjukburen under natten så hon kunde lugna sig. Efter det har det inte vart något problem. Jag är väldigt mån om mina älsklingar, så jag vill kunna ha möjligheten att hälsa på om jag har vägarna förbi. Även få någon bild ibland :)

stinus
2014-10-13 07:16
0

Va kul att se någon från Västerås här :D vart fick du tag på den gråa huset?^^

Regnbågehell is empty. All the demons are hereRegnbåge

Bananbullar
2014-10-13 10:09
0

#2 Pma gärna mig och berätta lite mer. Skulle vilja veta om de måste omplaceras tillsammans, var du bor, tidigare sjukdomar, teckningar, ålder, hur dom bor idag, färger samt vad Monopol hade för "problem" tidigare som försvunnit nu 🙂

#3 Yes, Västeråsare är jag! Det gråa huset är hemmagjort dock. 😃

stinus
2014-10-13 12:20
0

#4 oh va synd skulle vilja ha en sån till grabbarna :)

Regnbågehell is empty. All the demons are hereRegnbåge