Ny bur! *Bilder*
Hej allihopa!

Öppningsanordningen.
Ni brukar gilla att titta på bilder på burar och inredning så jag tänkte att jag skulle visa min nya bur som jag köpte idag! Den har tak på sig som vi tog av, under taket sitter en lampa. Luckan är stor och har en smidig öppningsanordning som lätt manövreras med en hand. Samma öppningsanordning används till matskålarna, som total är tre stycken i rostfritt stål. Jag gillar verkligen att de sitter fast när de står i sina hållare. Inga mer välta skålar! På sidan finns också en öppnining som kan skruvar av för att användas till ett fågelbad.

Gallertaket och lampan.

Absolut bästa huset! Fick tipset från Malin.Maria här på iFokus, det är en Pluggis från IKEA som vi sågat med cirkelsåg i.

Som vi använder den nu.

Under buren får mycket tillbehör plats, och här står just nu lilla Tobbes bur också.

/Surpan
Fin! 👍
Dogs is my world ♥
Jag köpte också en ny bur idag xD
Hälsningar, Missan och djuren! ❤️
Sajtvärd för Border Collie iFokus
#2 kul! Är du nöjd?
/Surpan
#3 Ja! Du då?
Absolut nöjd än så länge. Ville ha en större bur så jag kan hitta en bra tredje råtta till tjejerna :) skulle dock vilja ha en lite äldre råtta och då känns det som att det blir svårt att hitta, men nu har jag en större bur i alla fall! :)
/Surpan
Vad skönt.
Ja, jag ville också ha en större bur eftersom jag snart ska skaffa flera råttor.
Så nu är den gigantisk o.O
Såhär ser den ut (Innan jag fick den, inredningen är inte mitt.)
Oj! Stor och bra! Vad kul :)
/Surpan
Japp C:
Surpan Var är er bur ifrån? Jättefin! :)
Den är köpt på blocket, har ingen aning om var ifrån den kommer tyvärr.
/Surpan
#9 Vi har en likadan (också öppnad för använd som hel bur istället för avdelad till två). Vi köpte vår här: http://www.littlepetwarehouse.co.uk/metal-rockford-double-ferret-chinchilla-cage-p-12606.html
Vad fint det blev! :)
Vänliga Hälsningar
Malin
Nej, den jag menade är TS bur. :-)
Är Tobias en liten hamser? :) Ska ge dig ett tips. Sänk hyllplanen så trammorna inte blir så branta. Dem får nig problem med de senare. Mina gamla herrar som är över 2 år men ändå jätte pigga för sin ålder klarare inte ens när den inte är så brant :( Ville bara tipsa dig så dem inte ramlar ner, ett annat tips är fallsydd ;)
Vad fint! ;)
Vila i frid Vanilj & Molly
#12 #15 Tack så mycket! 🙂
#14 Ja Tobbe är en lite dvärghamster (som inte går ihop med andra hamstrar innan någon påpekar). Det är han som är på min bild till vänster! 🙂 Hyllplanen är väldigt provisoriska, de passar inte ens burgallret ordentligt och är tillhörande den gamla buren. Det ska byggas nya egengjorda snart, så fort jag listat ut vilket material som är bäst och hur de fästs smidigast. Men tack för tipsen!
/Surpan
Jaha oki. Lycka till! :)
Tass, tass, tass…. 😊 Snygga burar! 😊
Tack #20 🙂 Kul att folk gillar det. Tjejerna gör det i alla fall, även fast fram och baksidan har lodrätt galler och inte kan klättrats på lika bra.
Någon förresten som har tips på egenbyggda hyllplan? Gärna enkelt men snyggt. är plastglas bra?
/Surpan
#21. Plexiglas menar du väl. De funkar nog utmärkt, lätt att torka av. Men vad jag har hört så är de inte de billigaste precis :p
#22 Plexiglas är ett bara ett varumärke som säljer akrylplast. 🙂 Ungefär som att Arlas kvarg heter kesella. På biltema, där jag kikade, så stod det 'plastglas' på etiketten, för de har inte de äkta plexiglas-glasen.
Jag undrar om det blir för halt? Men jag antar att man har matta på som vanligt. Hm.. Hur sätter man fast sånt? Buntband? Ståltråd?
/Surpan
Matta är bäst, Testa med sån gummi matta under så den inte glider iväg :)
Vart köpte du buren? Va heter den? Jättefin ju!
#24 får nästan bli det :) #26 tack! Den är köpt på blocket, enligt ett emblem på buren är det en "avian adventures". :)
/Surpan
#28 Hahaha, jag trodde buren var inredd så som bilden visas! (sned) Jag typ, men vaaa? xD
Sen insåg jag att bilden kanske är sned och inte inredningen.. xD
Haha ja.. la upp från mobilen :)
/Surpan