Råttor iFokus

Råttor

Etikettburen-boende-inredning
Läst 473 ggr
Whippetgerbilen
0

Toalett?

Hej, jag undrar vilken slags toalett ni har till era tåttisar? Måste man ha en hörntoalett eller kan man ha en vanlig plastlåda?

Dogs is my world ♥

Surpan
1

Jag har en sån här. Tycker den är jättebra. På ett av hyllplanen har jag en matlåda bara som extra toalett.

/Surpan

Vermin
0

http://www.zoo.se/nora-2-litter-pan-marchioro-toalada-35-cm.html

Jag har en sån som är lite mindre, och sen en som är ganska så enorm (tror det är en illertoalett typ, oops)

JenniferSoderberg
0

Jag har en hörntoa för marsvin, funkar perfa, men ska dock skaffa en större iaf, bara för att.  ^^

Zakaraa
0

Jag kör idag på IKEAS Samlalådor (finns olika storlekar) då de inte vickar.
Man Måste aldrig använda nån typ av inredning utan allt handlar om vad man själv tycker är bäst. Personligen tycker jag att hörntoalådorna är för lätta för råttorna att flytta och vicka så jag får alltid mocka utanför toan istället samt att kanten är på tok för låg.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Whippetgerbilen
0

Tack för era svar!! Det blir nog en plastlåda som #1

Dogs is my world ♥

Skogsmongot
0

Jag använder mig av samma som #1 och tycker att de funkar fantastiskt bra! Ett stort plus är att det finns olika färger på dom så man kan matcha inredningen 😉

Surpan
0

Jag kan förresten säga att min erfarenhet av hörntoa är att de välts vältigt lätt, i alla fall de små och mellan i storleken. Jag vill inte behöva spänna fast toaletten i gallret så då tycker jag att den jag använder är superbra. Som #6 säger finns den också i olika färger, men bara på insidan har jag för mig (utsidan är alltid vit).

/Surpan