Klarar han det?
Nu hugger inte Ragnar bara mig när jag försöker plocka upp honom, utan kom rusande mot mig och högg mig i handleden för några minuter sen.
Anledningen vi inte avlivat honom är ju för att vi väntar på att dom nya råttorna ska födas så Monster inte ska behöva vara själv. Men nu känner jag att jag inte orkar längre. Jag älskar djur med allt och har gett denna grabb flertal chanser. Men det känns så sjukt jobbigt att behöva vara livrädd när man ska umgås med dom.
Efter att han har bitit mig så brukar han försöka bita ihjäl Monster och efter första gången lärde jag mig att efter ett bett så ska dom säras på tills han har lugnat ner sig. Men han är så till sig, hela han blir en tuss och raggen står och han bökar och attackerar gallret som ett vilddjur.
Nu är frågan, klarar en råtta att vara själv i några månader? (Typ två-tre)
För isåfall vill jag nog avliva Ragnar innan det blir för illa. Och något allvarligt händer.
Hälsningar, Missan och djuren! ❤️
Sajtvärd för Border Collie iFokus
Det vore väl värre om stackars Monster blev allvarligt skadad eller ihjälbiten istället? Jag tycker ju inte det låter som något bra sällskap att ha kvar för Monster. Han lär ju inte bli ihjälbiten om han är själv i alla fall…tänker jag.. eller har du möjlighet att ha de andra råttorna nära varandra så de kan se och sniffa på varandra genom gallret? då får han ju något sällskap tills bebisarna kommer i alla fall.
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
Ursäkt språket men F*n att det blivit värre :(
Hur råttor klarar ensamheten är individuellt. Vissa klarar det medan andra blir helt förstörda och deppar ihop totalt.
Det jag skulle kolla upp är ifall det kanske finns någon uppfödare eller liknande i närheten som kan tänka sig att låna ut en råtta till dig under tiden tills det att de små anländer. Det är inte säkert att det fungerar men det är värt att kolla upp.
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Mina grabbar bråkade så mycket att dom fick sår så jag särade på dom ena killen tar det jättelugnt medan andra killen deppat ihop totalt, han ska få en kompis så fort som möjligt. Så det är individuellt, du får väl kolla?
#1 Han brukar inte attackera Monster utan att ha bitit mig. Utan dom brukar ha det jätte mysigt och ligger alltid och sover tillsammans.
#2 Ja det är jätte jobbigt! :( Ska kolla runt lite, se om jag hittar något.
#3 Okej!
Hälsningar, Missan och djuren! ❤️
Sajtvärd för Border Collie iFokus