Svans fläckar
Svansarna ska väl vara rosa`?
I'm out 
Jaha då kanske det helt enkelt är så att det är en naturlig förändring :) jag ser att den ena råttan äter något från både sin egen och sin brors svans. Kan det vara död hud?
#2 Det kan nog stämma, det är nog helt narturligt :)
I'm out 
Smuts och lagringad av intorkat kiss, död "fjäll" och smuts.
Det på bilden är en smutsig svans, kan behövas ett rejält bad där ;) Använd sök ovanför så kommer du hitta trådar med en massa tips om svanstvättning.
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
#4 Kan stämma, nu när jag kollar noga på bilden, ser ut som smuts, och gult intorkat kiss?
I'm out 
#5 Mycket riktigt.
Vissa råttor sköter inte om svansvården så de får man hjälpa.
Plastinredning är en stor äckel-svansfälla då råttor över lag gärna kissar på plast och s dras sedan svansen i det och fångar upp både urin och annat smuts buren.
Man bör hålla svansen så ren man kan då den används för att hålla temperaturen i kroppen så en ren svans är en bättre kroppshållning över lag.
Inte för att kapa tråden, men min råtta stig har fått finnar på avansen som man kan klämma på, han lider inte av de men undrar bara vad det kan vara och är de fler som sätt detta? De är röda och ser precis ut som finnar.
Stig Elvis Rufus Långsvansar <3
Svansen*
Stig Elvis Rufus Långsvansar <3
Det låter inte särskilt bra att han har så. Låter som att det skulle vara någon inflammation eftersom det poppar upp "finnar".
Har du någon bra bild att visa?