Råttor iFokus

Råttor

Etikettburen-boende-inredning
Läst 3817 ggr
kolpa
0

Köpte en bur

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan, jag köpte en bur istället för att bygga en! Det fick bli en Freddy bur köpt på grizzly:) är inte klar med inredningen, någon som har något tips? Vet att det finns mycket trådar om just inredningen men ville iallafall visa min (eller snarare Tudor och Timons) nya hem:)

kolpa
3

Och så blir bilden åt fel håll, typiskt:(

chade
1

En sån har jag också till mina två grabbar! jag har en ferplast hylla istället för trähyllorna då min är begagnad, pringlesrör, Ikeas kusiner både korgförvaring och väggförvaring för hörn, en liten korg och sputnik.. och hängmattan som du har. får inte plats med så mycket mer i den buren tycker jag :P du kan ju hänga upp gamla mjölkpaket som ''fågelholkar''  göra egna hängmattor eller tunnlar och hänga upp av byxben osv :)

Små stjärnor lyser också i mörkret.

darkness
0

hihi har de en nalle? :3 sött :*

// Stephanie och hårbollarna Oskyldig

kolpa
1

#2 okej tack för tipsen :)

#3 Absolut är det en nalle, de har tom varsin nalle. Tudor har blivit helt besatt av sin haha :D

darkness
0

haha naaw själv så har mina två ikearåttor och en ikeamus ^^ en liten familj som blir terroriserad xD

darkness
0

terroriserade*

[Emelie321]
3

Oh, jag använder också Freddy burar till både honorna och hanarna :) Jag gillar dom starkt! Lätta att städa och kånka genom dörrar, och roliga att inreda! GladDen enda nackdelen är att riktigt små ungar lätt tar sig genom gallret.

Om du tänker behålla träplanen så råder jag dig starkt att lacka dessa, gärna överdrivet mycket. Jag lackade mina, men dom började ändå stinka efter två månader, så jag var nog inte noggrann nog.

Här är en bild på hur det såg ut hos mina flickor för ett tag sen, men jag gör ständigt om. Kan lägga upp två färska bilder från pojkarnas och flickornas imorgon för möjlig inspiration  🙂

kolpa
0

#5/6 jo innan nallen jag har nu hade jag en nalle Puh han blev också terroriserad haha, en Ikea råtta har mina fått lånat av min kompis råttor när mina är där och sover över;)

kolpa
0

#7 ja superenkel pch städa! Toppen, jag har tänkt att måla de vita, sedan sa min pappa att de inte alla är dyra om man skulle vilja skaffa nya;) Du har plast ser jag:)

sarakaka
0

Är gallret av rostfritt stål?

Melissa V
2

Jag köpte min begagnad, den var tyvärr rostig här och där men ordnades lätt med lite färg, bild efter jag målat den

Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum

Grismeister
0

Är den buren bra? Rädd att gallret är för brett för 6 veckor gamla bebisar :/

kolpa
1

#12 har inte kvar buren, köpte en furet tower i somras, jag tyckte buren var värdelös, efter ett tag luktade den piss hela tiden pga planket, och sjukt liten öppning, gallrerna blev as kladdiga direkt

Blodfot
0

Jag tycker väll buren är sådär jag med.

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

[pepparkatt]2
0

Vad har den för mått och vad kostade den som ny?

kolpa
0

måtten kommer jag inte ihåg då jag har sålt min, men nypriset var 1098 kr.

emk
0

Jag har köpt en sådan, men råttorna (11 veckor) kan smita genom gallret. Min har 2 cm maskavstånd, har era det också eller finns det flera Freddyburar? Jag har sett att det finns en Freddy Illerbur, men min heter råttbur och ser likadan ut.