Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 996 ggr
[Nelley]
3

Råttor

Hjärtesorgen är ju ändå det värsta med att ha råttor, men vad är det bästa? Bringar dem lycka till din vardag, eller studerar du flockheiralkin? Var hörde du om att man kunde ha råttor som husdjur för första gången? Vad tänkte du? Hur många har du? Hur många vill du ha? Din älsklingsråtta genom tiderna? (Man försöker ju att inte favorisera men det råkar nog bli så ändå, tänk!) Har du någon gång avlivat en råtta, varför? Har du någon gång fått en kull? Hur många, och hur många var planerade? Vad är största anledningen till att inte ha råttor, alltså, vad varnar du en vän för om dem frågar? Svara dem du kan. :)

mullsi
4

Vad rolig tråd!:) 1. Det bästa är att man får en sån otrolig kärlek, bara genom att bjuda på lite godis haha 2. De är ljuset i min vardag, varje eftermiddag springer jag till buren och blir direkt lycklig utav att se deras glädjr av mim närvaro :D 3. Min brors ex köpte råttor impulsivt, men gjorde sig av med dem ganska snabbt. Flera år senare hade jag bestämt mig för att omplacera ett djur, och vips.. det var en i min närhet som behövde omplacera 2 råttor. Jag tänkte att det var ett jäkligt intressant djur. 4. Genom tiderna har jag haft 21 st, varav 8 var omplacering, nu har jag 11 st varav 5 omplaceringar, oxh jag är väldigt nöjd med antalet :) 5. Har 2 älsklingar, båda är omplaceringar, men de har vunnit mitt hjärta direkt! Siv är runt 1 år och är ifrån ett zoo. Sen så har vi Smile och hon börjar närma sig åren, hon är 2.5 år 6. Jag har tyvärr avlivat 3 st, twitch- fick hjärnblödning. Jinx- var en väldigt ensam och olycklig tjej och hon blev helt förtvivlad när twitch givk vidare. Saga- fick en stor livmoderinflamation. 7. Haha att de MÅSTE vara beredda på både lukt och hyss. Kan man inte stå ut med lukt, eller att saker bits sönder, så är inte råtta det rätta djuret ;)

stinus
0

Det bästa med råttor är att man får så mycket kärlek från dem, mina springer fram och slickar bort tårar när jag gråter, har just nu 4 killar men sammanlagd har vi haft 6, favoriten är en kille vi köpte på arken, han var världens gosigaste dock så fick han inte leva så länge, han blev 5 månader och när jag skulle vara borta en natt lyckades hundarna öppna dörren till mitt rum och ja, välte buren… Skulle vilja varna för att dem biter på saker markerar överallt och ja, att blir helt kär i dem små liven ;)

Regnbågehell is empty. All the demons are hereRegnbåge

Mymlan&Vifs
0

Det bästa med råttor är råddande, pussar och råttlukt!

Det går inte många minuter av min dag utan jag tänker på råttor. :)

Har 2st råttor just nu, men så småningom kommer det att bli 4-5 st.

Just nu älskar jag faktiskt båda mina råttor precis lika mycket. :)

En av de största anledningen till att inte skaffa råttor är om ens barn vill ha dem som husdjur. Barn saknar i princip alltid det engagemang om krävs sför att ta hand om ett husdjur ordentligt. En annan anledning är om man inte vet något om råttor alls. Det är okunskap som gör att folk bla köper ensamma råttor eller råttor från okunniga säljare.

Sandra97
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min allra första råtta hette rocky, han var min bästa vän, han var mysig, men levde inte så länge pga halv gammal när jag köpte honom, och de va också från en djuraffär, men han var ändå underbar och jag älskade honom otroligt mycket, han fick sedan cancer bölder som sprack så vi avlivade honom, han älskade att klättra på buren, och lärde honom lite tricks, vi har haft 5 råttor totalt :D det är rocky på bilden, min finaste kille, saknar honom fortfarande <3

megamangan
0

hadde 2st honor  zelda och daisy daisy var en fegis medans zelda verkligen älskade o sitta i knäet när jag var vid datorn eller sitta på axeln när jag åt och hon ville altid sova i min säng medans daisy var lite mer ensamvarg o gillade o vara ifred. nu har jag 2st nya råttbebisar som jag ska lära känna