Omplacering
OZZY Födelsedatum: Augusti 2012 Färg, teckning o hårlag: svart, vit rand på magen. Kön: Hane Kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v): Vet ej Faderns namn, födelsedatum, vikt: Vet ej Moderns namn, födelsedatum, vikt: Vet ej Syfte med omplacering, anledning: Min kroniska sjukdom har förvärrats. Hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: Lugn, mysig, gillar att gå löst. Pris: Oviktigt Ort där råttan/råttorna finns: Halmstad Epost: lizandrabergstrom@gmail.com GÖSTA Födelsedatum: Augusti 2012 Färg, teckning o hårlag: vit med grå hood Kön: Hane Kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v): Vet ej Faderns namn, födelsedatum, vikt: Vet ej Moderns namn, födelsedatum, vikt: Vet ej Syfte med omplacering, anledning: Min kroniska sjukdom har förvärrats. Hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: Lugn, mysig, gillar att gå löst. Pris: Oviktigt Ort där råttan/råttorna finns: Halmstad Epost: lizandrabergstrom@gmail.com
"Do small things, with great love"
Lite synd att så gamla råttor ska vara med om en flytt :/
#1 Oavsett ålder så kan dom få en värdig ålderdom. Om TS blivit sjukare och inte kan ge dem det vem är då du att klaga?
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
*tass*
hoppas du hittar någon som kan ta hand om dem! :) Har du kanske några bilder?
Klaga inte, tycker bara de e synd
Trollan92…tror du inte jag själv tycker det är synd?! Jag har haft råttor hela mitt 30-åriga liv och haft alla tills de själva gått över regnbågsbron…men när min sjukdom blivit så illa de sista 1,5 året att jag knappt kan ta mej ur sängen vissa dagar så är det svårt att ge killarna ett värdigt liv den sista tiden. Vem vet, de kanske lever två år till… De är två underbara småkilllar som jag inte alls vill göra mej av med egentligen, men har insett att jag måste. När jag bodde själv var buren alltid öppen och de fick springa fritt hur de ville. Men efter att jag blivit sambo så går inte detta länge eftersom min sambo har en stor hund. De är friska och har alltid varit (peppar peppar), så ser ingen anledning till att inte kunna omplacera dom. Gillar man verkligen råttor så borde det ju inte spela någon roll att de inte är ungar längre.
…ska ordna bilder :)
Såklart alltid tråkigt när råttor behöver omplaceras mot ägarens egentliga vilja, oavsett ålder. Däremot kan jag tänka mig att just att de är äldre inte alls behöver vara en nackdel. Tvärtom till och med, om de bara är lugna, stabila och vana vid människor.
Har alltid upplevt att mina äldre råttor tar saker mycket mer cool än ynglingarna 😎
Hoppas du hittar ett bra hem åt dem!
# 0 Hejsan ! Har du hittat något hem åt dina pojkar ?
Om inte,så kan dom få leva sitt pensionärsliv här hos oss. Jag kan utlova dom ett fritt o bra råttisliv. Är du intresserad så kan jag berätta mer om hur dom kommer att få bo o leva här. Vi bor i Stockholm.