Savic Zeno 2?
Hej! Har kollat på zooplus och fastnat för en bur som heter savic zeno 2. Är den bra? Jag tyckte ett tag att den såg lite liten ut, men sen såg jag någonstans att den är laglig för 3 råttor. Jag har tänkt att ha två råttor i den. Är det någon som har den här buren eller har erfarenhet av den? 😇
Dogs is my world ♥
Jag har den till mina två pojkar, jag tyckte också den såg liten ut först men vart positivt överraskad :)
Myrtorpets Möss och Kaniner
För två råttor är den helt okej :) men jag själv skulle nog satsa på något lite större direkt från början, men det är bara jag. Jag har aldrig haft bara 2 råttor, utan alltid minst 3 då det blir lite mer flockkänsla. Har du inga planer på att någonsin ha fler än 2 så tycker jag du ska satsa på den :)
Jag hade en Liknande bur, samma storlek men lite andra luckor (annat märke) jag gillade verkligen hur stommen var. Vet att det ska vara samma typ av stomme det är därför jag svarar trots fel bur :P
Jag hade den buren som sjukbur, intrduktionsbur osv men den fick följa med till mitt ex när två av mina råttor flyttade dit så jag hade bara buren i ca 2 månader.
För en liten flock är den helt OK men av erfarenhet så blir et ofta att man skaffar eeeen till råtta och så vips sitter man med kanske 4st och så känns buren för liten.
Men är du Helt inställd på att endast ha två-tre råttor så kör på den! :) Vet att många är nöjda!
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
#2 Åhh fin!
#3 Jag ska bara ha två så då funkar den! Vad bra 😃
#4 Är helt inställd på det ja👍😇
Tack för era svar!
Dogs is my world ♥
Tycker den är alledes för liten för även två, men det är ju min smaksak. Lagligt är det ju helt ok. Jag köpte en Furet tower för en ensamråtta så det kanske förklarar lite 😂
Men hade tyckt den var helt ok storleks-mässigt om luckan var öppen 8-12h/dag, då hade jag även kunnat tänka mig att ha två gamla råttor i den 🙂 Har faktiskt gått i tankar på att köpa zeno då jag behöver en semesterbur och sjukbur och min nuvarande semesterbur är på tok för stor för det ändamålet (lite större än Furet XL…)
/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.