Råttor iFokus

Råttor

Etikettgenetik-utseende
Läst 993 ggr
Dramatik
0

Färghjälp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vilken färg tycker ni att denna vackra tjej har? Jag har mina funderingar, men vill se vad ni andra tycker också :)

Dramatik
1

Mage.

Dramatik
0

Rumpa

Dramatik
0

Nacke

Dramatik
0

I jämförelse med Zickan som är mock mink:

Zakaraa
0

Tycker det ser ut som mink på min skärm.
Så Mink eubk rex helt enkelt.

Mink kan komma i så otroligt olika nynser så det är en dryg färg, haha, dryg men snygg!

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Dramatik
0

Jag håller med om att hon känns minkig. Men ändå tycker jag inte riktigt att hon är mink. Men jag kan ha fel :)

Melissa V
0

Ser ut som min Avalon, havana kille. Mink men lite mer gråaktig jämfört med Victoria

Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum

Zakaraa
0

#7 Havanna är det inofficiella namnet för rubinögd mink va?

Dramatik
0

#7 Okej, men havana har ju rubinögon (ej mörka) :)

Jag har funderat på Coffee, vad tror ni om det?

Zakaraa
0

Känns inte riktigt som coffee för mig.
Här har du min Coffee grabb: http://zakaraa.weebly.com/kumba.html
Vad har han för bakgrund?

Dramatik
0

#10 Hon ;) Champagne, siamese, russian blue, black, misstänkt coffee el. chocolate, graphite. Med mera, med mera. Riktig färgsoppa :)

Dramatik
0

#10 Gud vilken söt en! Men är den verkligen coffee? På bilderna såg den nämligen väldigt burmese ut tyckte jag :)

Zakaraa
0

#11 Haha sorry, kallar typ allt för Han idag x) (eller 'an som det blir när jag säger det med dialekt ;P)

Hmm okej ja det var en soppa, haha. Kan vara svårt att ta reda på vad hon är då.. Men jag tycker hon är lite för brun i färgen för coffee men jag kan endast utgå från min grabb och han har de inte varit helt hundra på med färgen, han har sett Burmes ut ett tag, haha, så jag kan ju inte direkt säga att jag vet hur en riktig coffee ska se ut.

Zakaraa
0

#12 Haahha x) Du är inte ensam om det….. Kan hända att jag gör en provparning med honom och kolla vad det blir… Han är skum… :P (se #13)
Burmes finns bakom honom på led 3..

Dramatik
1

#13 och 14 Haha ja i mina ögon var det verkligen en klockren burmese kan jag lova :P Snygg oavsett vad han är! :)

Dramatik
0

Denna tjej ska alltså paras med Zickan på bilden, så om det blir en kull lär man väl få fler ledtrådar där kanske. Men jag är en nörd så jag måste luska i färg redan nu :P

Zakaraa
0

hhahha…. Fattade inte att det va Zickan utan läste som att mockminken KOM från Zickan… x) Blir så luddigt när både råtta och uppfödare heter samma, haha.

Ah, tja eftersom coffee är minkbaserat (?) så vet jag inte riktigt om den paringen löser så mycket :P Men det kan nog bli intressant nyanser av brunt i kullen ;)

Dramatik
0

Haha ja Zickan och Zickan brukar orsaka förvirring :P

Och ja coffee är ju choklad+mink. Men lite kan det säkert lösa beroende på vad där blir i kullen. :)

Kalli
0

Jag tror inte heller att detta är mink, men jag kan såklart också ha fel. 😃

Dramatik
0

#19 Syrran va? En fråga, är hon sådär karamellfärgad i verkligheten? :) Eller hon är "brunare" på kort än i verkligheten? :)

Zakaraa
0

#19 Oj vilken mjölkchoklad-brun! Är bilden verklighetstrogen? Aldrig sett en så mjölkchoklad-rödbrun råtta förut.

zickan
0

Visst kan det va coffee. Tar oftast ett par generationer i avel för att få till en bra och mer rätt färg av coffe. Finns det chocolate och engelsk mink på både sidor om föräldrarna är troligheten stor att det är coffee. 
Hur man ser det verkar dock va väldigt varierande på landets standard. Coffee enligt uk är svartögd och samma färg med ruinögon är havanna.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Dramatik
0

En blixtbild på henne också:

Kalli
0

Det är svårt med Lal, ska försöka ta några fler bilder men kameran strejkade igår. Hon är nog mer brun/beige i verkligheten men med en gyllene ton. Upplever henne som ljusare än Deanna men det är nog en synvilla eftersom Lal har så mycket vitt.

Zakaraa
0

#24 Lägg e filt över henne så bra huvudet syns ;D

#23 För mig känns det där mink! Men blä, jag vet inte x)

Kalli
0
zickan
0

Mink är lite nyckfull. Inte alltid så lätt att se vad råttorna är. Enklare gissa om man vet på vad de bär. Tycker både skulle kunna passa som coffe. Kallis är något ljusare och ungefär i samma färg som de coffe jag sett. Men nyanser kan variera. Brukar som sagt bli bättre efter ett par generationer. 

Coffe är mink+chocolate.

Havanna är mink+chocolate+redeye dilute.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Dramatik
0

#27 Kolla tråden som Kalli länkade, där är bebisbilder på dem. De har samma färg, men sen påverkar ju garanterat hårlaget hur man upplever färgen. Honan jag la upp bild på är ju rexad och Kallis slät :) Men som sagt, jag tror verkligen på coffee :)