en ny hane..
jag har två hanar och de är syskon. Jag skulle vilja ha en till råtta(hane) och jag undrar om det skulle funka att ha den nya råttan tillsammans med mina andra utan att det blir problem? Jag har haft råttbebisar som har fått bott med mina hanar nån dag för ett tag sen och det fungerade. Men jag tänkte att det kanske blir konstigt när en stor ny råtta från zoo kommer in i bilden.

Varför en zooråtta? Det är väl större chans att en uppfödar råtta med bra psyke funkar.

O! Du bor i Gävle golden_star! Jag med! :)
Comsonita kommer förmodligen att ta en till kull i höst och Grodan letar väl en hane så där kanske det också blir något. har man lite tålamod borde det dyka upp något snart.
Synd att inte Vattnadals i Norrsundet föder upp råttor.
Om du däremot bestämmer dig för zooråttor trots allt så har de tre black eubk rexade hanar på djurmagazinet i gävle som är hemuppfödda. De har fått nya ägare där nu som har ambitionen att inte ta in grossistdjur. De är väl runt 10-12 veckor nu kan jag tänka mig. De var väldigt trevliga måste jag säga. Men det är ju alltid en risk med djur utan bakgrund så jag valde att stå över..
Älskar mina stora små vänner..
Jag köpte en av de rexade hanarna på (före detta) Djurmagazinet (för det blir väl en annan butik nu med den nya ägaren? Skylten är ju nedtagen), han är jättemysig! Jag köpte bara en utav dem (Eskil) för att min råtta sedan tidigare skulle slippa vara ensam. Det går rätt bra, den nya piper en del, trots att min äldre råtta inte är allt för elak mot honom, men det blir väl bra om ett tag, de har bara bott tillsammans i fem dagar så det är väl fortfarande lite macho-stil, vem ska bestämma?! :)
Han är inte supersocial än, han kommer till mig när man öppnar buren, men är lite mer avvaktande när han väl är ute på golvet, men med lite tid och omtanke så ska det nog gå bra. :)
Men jag fick ett bra och seriöst intryck av den nya ägaren och råttorna är hur trevliga som helst, så om du ska ha en från Zoo, gå absolut dit!

..Fast ännu bättre om du väntar på uppfödarna! :)
Älskar mina stora små vänner..

jag har sett rex råttorna och det var igentligen därför jag blev sugen på att skaffa en till :) Jag har fött upp egna råttkullar och det har resulterat i att jag bara har svarta råttor just nu och skulle vilja ha nån annan färg. Har fanny på bilden <-- men hon blev väldigt aggresiv efter hon fick sin första kul så man inte kan klappa henne längre utan att hon biter. Ska fundera på saken om jag ska skaffa en till
:)