STORA PET
Stora Pet
**
Datum: 2014-09-06 Anmälan & betalning senast:** Info kommer
*Plats:* Kallhäll folkets hus, Stockholm
*Friskkontroll:* 08:15-09:30
*Bedömning:* 10:00 - framåt
*Arrangör:* SRS-riks
Klasser & Domare:
PetClass : Janina Kultanen, Finland
PetClass : Saija Forsström, Finland
Standard: Elina Petterson Finland
Agility : Gail Adams
Utställningsansvarig:Styrelsen
**Vid frågor kontakta:
**Mia Florentin, 070-4915762
epost: winterr8tta@hotmail.com
Anmälningar skickas till:
Johanna Ivarsson, 0175-15012
epost: kulla_gulla@yahoo.com
För anmälan via e-post, skriv enligt nedan:
Klass
Råttans namn
färg/teckning, kön, födelsedatum, regnummer
e:
u:
Uppf:
Äg:
Glöm inte heller skriva ditt eget namn, telefonnummer och medlemsnummer. Har du titlar på gång? Nämn i så fall även dessa, men glöm inte att ta med ifylld titelblankett på utställningsdagen!
OBS!! anmälningsavgiften är endast 35kr /per råtta i alla klasser. Från och med 6:e råttan per klass är avgiften 20 kr/råtta.
VÄLKOMNA

Puttar upp.
Så synd att alla utställningar i Stockholmstrakten alltid sammanfaller med annat jag redan har inplanerat. 😭

Absolut sista anmälningsdagen idag via email. Så skynda skynda.
Det är inte varje dag vi har finska domare på plats.
Hmm, hittar ingen info på srs hemsida om detta. Så detta hade jag missat, är det bara jag som inte tittat ordentligt?
Kan man komma för att bara titta, iallafall?
gissar att du kollar på rattsallskapet.se?
Den sidan är inte längre aktiv men har tyvärr inte nya adressen, det sades att en länk skulle läggas upp på gamla sajten men det har inte gjorts ännu tydligen. Så på den sajten finns ingen info om utställningen, du ser inte galet :)
Men ja man kan åka som besökare på utställningar :)
Det är väldigt roligt, råttutställningar är mysigt! Brukade åka dit själv men inte på senaste året då det är så drygt att ta sig dit med kollektivt, hehe.
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Inte alls, har bara 5-6 minuters promenad dit! Därför jag undrar? Ställa ut familjens 3 tonårskillar kan jag inte, för jag har ingen aning om någon fakta kring dom förutom deras ålder. Färger, uppfödare och sånt har jag ingen aning om? Tidigare ägaren skulle maila över allt, men inget mail kom och annonsen från blocket med telefonnummret och min mobil som jag hade ringt med försvann i samma veva. Tänkte att om man går ner och kikar så kanske man lär sig lite så man ev. kan ställa ut senare i livet?
Ps: Du som var orolig för att inte hitta i Kallhäll, det handlar om en lite förortshåla där jag bor så antingen kan jag visa dig vägen om du vill (alt. så går det inte att missa folkets hus då centrumet är väldigt litet och består av ungefär bara 15 lokaler i dagsläget).

Alla är välkommen oavsett om man ställer ut eller inte.
Dock får man inte ta med sig hund eller andra husdjur. Om man inte ska ställa ut men vill ta med sig sina råttor ändå så måste dom igenom friskkontrollen på morgonen.
Länken till SRs nya fina hemsida:
http://www.svenskarattsallskapet.se/
Hoppas vi syns i Kallhäll
#6 Jag menade att det är drygt för Mig att ta mig dig kommunalt eftersom jag bor i Gävle så blir en massa byten osv ;P
#7 Så var länken! Får lägga det på minnet, haha.
Får man ta med sin råtta trots att den inte ska ställas? Måste dom inte sitta i bur då? Hur registrerar man sin råtta? Hur mycket måste man veta om dom för att ge dom en stamtavla?
#9 Du FÅR ta med en råtta trots att den inte ska ställas, den måste då gå igenom friskkontrollen som alla andra. Dock tycker jag personligen det är onödigt att ta med råttor som inte ska ställas pga smittorisken, finns alltid en risk att du får med dig någon skit hem från andra råttor även om dom gick igenom frisken tyvärr.
Dom måste inte sitta i bur men det är bra att ha med en för deras skull.
Det finns info på SRS hemsida om hur du reggar din råtta. Du behöver egentligen inte veta nånting alls, man kan ju registrera råttor man räddat tex. Så länge man skriver namn, kön och färg och ett födelsedatum (vet man inte får man gissa) så kan man regga!
#9 Tänk på att det alltid innebär en smittorisk trots nogrann kontroll så att ha med råttorna bara för att man Vill kan vara värt att tänka om, det kan innebära en stress för råttorna och finns risk fr diverse smittor. Ska de inte ställas ut finns det ingen större anledning till att ha dem med men som både Wintermynta och ÖrjnLax skriver så Får du ta med dem men då ska de genomgå friskkontrollen vid utsatt tid.
Jag hade absolut inte tänkt ta med mina! Tänkte mest att de verkade onödigt att släpa med sig dom som inte ska ställas, kommer förmodligen vara råttor så de räcker , det var mer en förundran om varför man ska ta med sig dem ! Skulle aldrig utsätta mina bebisar i onödan!