få bort lukt?
jag städar mina burar titt som tätt och ändå luktar det en hel del ( har 4 hanar, 2 små pojkar och 2 tonårspojkar ) om det skulle göra någon skillnad :)
Idag använder jag toalett strö för katter som underlag och råttorna är rumsrena, toan töms dagligen, så jag undrar finns det något annat botten material som luktar mindre eller finns det något annat man kan göra? :)
Prova med en skål med ättika. Det sägs ta bort lukt. Jag vet inte om det funkar i ditt fall. Sen har jag en eldriven apparat som är helt suverän att ta bort alla sorters lukt. Det är nån "elektrisk" jonisering. Den rensar allt från sura strumpor till rökdoft. Googla.
Jag har Ikeas billigaste välkomst mattor i min bur.. dom kostar 4kr styck. Köpte på mej några och klippte till dem så dom passar på alla plan. Så byter jag ut dem när det börjar lukta. Och sedan tvättar i maskin..
Använder även kattsant med lavendeldoft i toaletten, så till o med råttorna doftar lavendel nu.. :)

Har för mig att åxå Aluspån ska ta bort lukten har själv inte provat, men vän som använde till möss och de funka för dem. Har själv tre grabbar och de luktar ju mera om hanar än honor och då i första hand kisset så jag funderar starkt på att ialf testa Aluspånet har tyvärr inte haft djur affärer som fört de på nära håll men har nu fått vetskap om att det finns, vet åxå att det kostar en slant MEN det lönar sig ju då i längden OM det inte behövs göras rent lika ofta.
#1 Du menar då att ställa en skål med Ättika vid buren?
Hanar luktar mer än honor, om det dessutom är någon form av obalans i flocken tenderar de att lukta extra mycket (händer lätt med just tonåringar som gärna utmanar olika flockpositioner).
Jag rekommenderar dessa två produkter:

Tack så mycket för hjälpen allihop ska absolut prova alla dessa grejer för att se vad som funkar bäst :)!
#4 Har du något tips på var man kan få tag i de produkterna?
jag använder pissoffen. både till mina burar och katt lådor är nöjd. pissoff finns i zoobutiker liksom urin off.
Kanoners! :D
Jag hade samma problem med lukten. Jag har en luftrenare hemma som renar luften från små partiklar. Finns olika typer av filter för att ta bort även lukt. Det märket jag har är Clair men jag har hört att det bästa märket när det gäller renare är Wilfa. Kan vara värt att titta på om det är ett stort problem med lukten. Lycka till!