Osäker och revrmarkering
Hej!
Nu är det så att jag har 2hanråttor som är födda V26.
Köpte dom via blocket då förra ägaren skrev att hon inte hade tid längre.
Hon hade då haft dom i ca 4 veckor. Alltså var dom 9v när jag köpte dom av henne.
Jag ville inte köpa ifrån en djuraffär för jag ville vara säker på vilka råttor jag skulle få ha i min familj.
Fick reda på att hon hade köpt dom via en djuraffär men kände ändå att dom skulle ha det bättre hos mej då bilden kvinnan skicka så såg jag spån som råttor inte ska ha i buren…
Hon sa även att dom inte är riktigt helt handtama än..
Klappa dem och dom var nyfikna osv o ena nafsade lite..
När vi kom hem så lät jag dom vara en dag.
Sen började problemen… problem efter problem..
Anti som ena heter skrek så fort jag tog upp han… men bara de 2 första gångerna. Men kändes väldigt olustigt.
Cimex däremot verkade lite mer tam.
Nu efter ett X antal veckor så är Cimex en riktig prins. Han följer med ut och så sover han innan för jackan eller i handduken. Kikar upp och är nyfiken en stund sen lägger han sig igen.
Anti däremot springer och biter i tår, och fingrar.
Markerar på ALLT, mobilsladd, mobilen, tv-kontrollen.
Försöker para sig med Cimex och Cimex piper.
När Anti o Cimex är ute o springer så kan Cimex lägga sig uppe på soffryggen och sova, komma och sätta sig på axeln o bara vara.
Medans Anti hoppar till och sticker iväg så fort man försöker locka honom.
Kommer han ända fram o tar en bit knäckemacka tex, så springer han ner ifrån soffan och försvinner, kommer sedan tillbaka o kikar. Men är borta lika snabbt igen..
Hur ska jag få min fina Anti att förstå att jag inte är farlig?
Jag vill kunna ta med han överallt också, och inte bara Cimex.. men eftersom han aldrig kan sitta still utan försöker även hoppa ur famnen när man står upp så vågar jag inte…
Help..