Mager dumbo bebis
Jag fick hem en liten dumbo bebis igår, han är jätte mysig och ska krypa efter en och ligga på mig eller tätt intill för att bli kliad..
söker väldigt mycket kontakt som han självklart får.
Han är ensam för tillfället men kommer få en kompis på fredag.
Iallafall, han är vääldigt mager så man känner ryggraden och att det går inåt på sidorna.
Jag har gett honom lite gröt, grönsaker, godis och köttfärs, men tyvärr så är det inget han vill äta ur handen eller när jag är i närheten av buren, men när han väl
äter så är det väldigt lite.
Jag ska åka iväg med honom på en hälsokontroll senare i veckan för att se
om något kan vara fel.
Men nu undrar jag om någon av er har något recept som brukar vara populärt och kan få upp hans vikt? Samt vart jag ska köpa vitaminer. :)
Har han varit ensam innan han kom till dig? Tänkte om han var ledsen eller så…
Nix han bodde med flera men det var bara han kvar :( men det är mycke möjligt att han är ledsen och mår bättre när hans nya kompis kommer! :)
hur ser tänderna ut?
Mina älskar philadelphiaost naturell, banan, smör, majvälling med äggula prova det kanske går hem!
Leverpastej och barnmat!
Cert: tänderna är gula :) Tack så mycket Zak och Mikeiko! Ska provas
Vad är de för oseriös uppfödare som säljer magra djur??
Medarbetare på Burfåglar och Undulater
#6 Jag menar, har råttan fel på tänderna? dvs, kan råttan äta utan att det gör ont / utan något som hindrar?
Jag tror såhär att han mådde dåligt när han blev själv, samt att flytten hem till mig från sin hemmiljö också var lite jobbig och kände sig ledsen/nere. För idag har jag sett en helt ny råtta! En mycket piggare och mer ätglad pojke! Jag köpte hem flera sortes barnmat, leverpastej och pasta m.m. Det var inga som helst problem att tugga i sig! :) vilket är en enorm lättnad för mig! (Tack så jätte mycket för tipsen som tipsade om! Barnmaten var kanon!) Cert, vad jag har sett så äter han normalt :) ser inte ut att ha ont eller problem när han äter
Åh vad roligt att han äter mer och verkar må bättre. Han kanske behövde lite tid på den nya platsen innan han kände sig lite lugnare. Ett tips om han gillar barnmat är att du kan kolla igenom lite trådar där det står vad råttor kan och inte kan äta. Sen kan du ta råttsäker mat och mixa det i en mixer och på så sätt göra egen barnmat. Jag gör så när jag har blandad mat i kylen sen lägger jag det i isbitsformar och fryser in de. Sen kan man förvara olika blandningar i påsar eller lådor i frysen och kan enkelt ta ut lite olika och värma upp och ge till råttorna :)
Ja jag tror också de :) För först ville han knappt ha något alls, men i samband med att han blev piggare så blev munnen som en grävskopa! :D haha Gu vad smart! Det ska jag absolut ta och prova! Då har man maten redan färdig och bara behöver värma som du säger. Tack så jätte mycket för tipset! :)