Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 385 ggr
[VampireGirlElvira]1
2014-08-18 08:45
0

Problem.... :(

Jag var på DjurMagazinet i Luleå igår för att handla chinchilla sand och mat till mina gerbiler. När jag gick till smådjursavdelningen, så dog jag! Jag såg fyra till fem stycken råttpojkar i en bur, alla förutom en var toppörad! :D Och i den andra buren så var det fyra stycken råttpojkar (såg det ut som), och jag kunde inte låta bli att gråta lite. Dom var såååå söta, och jag tänkte tillbaka på mina råtthonor som är i himlen sen tre månader tillbaka. Den ena råttpojken hade en vit strimma på pannan, och den var ljusgrå på ryggen och vit om magen och benen. Den är såååå j***a söt!!! Min man påminde mig som jag sa till honom sen rått tjejerna gick bort om att inte ha mer råttor i mitt liv, eftersom dom lever så kort tid. Men jag kunde inte låta bli och tänka på att köpa hem den råttan och den dumboörade råttan. Det är väl som man säger, en gång råttägare, alltid råttägare! :D Så jag fick problem där… Vi ska skaffa oss en katt senare, men jag kunde ändå inte låta bli och tänka tillbaka till alla våra råttor som vi har haft. Jag har fortfarande kvar min råttbur och all mat och tillbehör kvar, för att det känns som att om jag skulle sälja dom, så kommer jag att ångra mig i resten av mitt liv. Så jag har verkligen problem just nu. ;(

jossan...
2014-08-18 08:50
0

:/

Gud vad bra jag stavar…

Apootie
2014-08-18 11:04
2

Vad är problemet? För mycket djur eller råttor + katt?

[VampireGirlElvira]1
2014-08-18 14:35
0

Ingenting, #2. Det är det att jag har "lovat" till min man att vi inte ska skaffa oss mer råttor. Vi kommer att skaffa oss en katt senare. Men det är det att jag inte kan låta bli och vilja ha råttor i hemmet igen. Jag tar alltid så hårt när mina djur dör, och min man vill inte se mig vara så ledsen över ett djur igen. Men jag har förklarat för honom om att när vi skaffar oss en katt, så kommer jag ändå alltid vara så känslig mot våra djur när dom dör, även om det är gerbiler, råttor eller på senare tid, katten som vi kommer och skaffa oss senare.

Apootie
2014-08-19 17:00
0

#3 Ok 😕