Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 633 ggr
malin.maria
1

(K) Råtthonor

Mina killar börjar bli gamla och jag söker nu efter tre råtthonor så jag slipper stå husdjurslös när de går vidare.. ❤️ Sam och Frank är mina första råttor (underbara!), och jag skulle gärna vilja känna på hur det är att ha honor också.

Tjejerna kommer att få bo i en Critter Nation (en våning, laglig för 5 råttor), självklart separerade från killarna. Jag matar med ekologiskt hemmablandat Torrfoder och frukt/grönsaker varje dag samt viltkött/ägg + quinoa/potatis 2 ggr/vecka. Alla råttor får vara ute MINST en timme varje dag och springa i en stor plexihage med krypin, leksaker och aktivering, och även vara med oss i soffan. Ibland blir det även en simtur i handfatet om så önskas! ;)

Vad jag söker är tre släta honor i ljusa färger, varav minst en roan. Helst svartögda/rubinögda. Fint temperament och friska föräldrar är självklart enormt viktigt, och att det är en genomtänkt parning. Spelar ingen roll om det är bebis eller vuxen råtta.

Har inte bråttom, så om någon planerar kullar framåt hösten eller liknande är även det väldigt intressant! :)

Vänliga Hälsningar

Malin

malin.maria
0

Jisses, glömde nämna att jag är överförtjust i dumbo också! Nu var det här en del utseendekrav, men det är just därför jag tänkte börja leta i tid :)

Vänliga Hälsningar

Malin

malin.maria
0

Putt

Vänliga Hälsningar

Malin

zickan
0

Har planer nu snart som mot sensommar/höst där det kan dyka upp dumbo och halvljusa färger. Beroende på vad du tänker med ljusa. 

Den parning som är gjord nyligen. Osäker om den tagit dock. Men där kommer det halvljusa i både dumbo som dumbobärare(toppörade). Väntas mestadels blue  i otecknat och europeen berkshire. Beroende på vad hanen bär på, men finns chans på roan. 

Mot vintern blir det en tecknad kull med bara dumbo. Kommer va lite variantion på färgerna i både mörkt som halvljust. I variegated, variegated downunder och troligen även caped/capigated. 

Den mot sensommaren/hösten är ännu under planering på vilken hane. Dock ej dumbo. Blir antingen russian blue, russian blue agouti, himalayan ev siames. Eller marten, honung ev siames.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

malin.maria
0

Att får äga dumbos är som sagt en dröm..! 😍

Alla färger och teckningar du nämnt är intressanta, men om jag skulle få önska är det roan, himalayan, siames, blue och även marten har jag blivit lite smått förälskad i :) Hur håller jag lättast koll på när/om du får en kull, är det här eller på hemsidan? Är väldigt intresserad av dina kommande kullar som du märker, skulle även vara kul att köpa från dig då jag vet att du har erfarenhet och är en sann råttvän! :)

Vänliga Hälsningar

Malin

malin.maria
3

Uppdatering: Tjejerna kommer att ha en hel Critter Nation för sig själva då jag köpt en Savic Zeno 2 som mina killar kommer få flytta in i när det är dags :)

Vänliga Hälsningar

Malin