Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 518 ggr
Nikka
0

Rumsrena råttor?

Hur många av er har råttor som är helt rumsrena? Har haft mina råttor i ca 2 veckor nu, och de har haft en toa sen dess, vilken de blivit duktiga att bajsa i, men kiss hittar jag lite varstans i buren. Hur gör jag för att få de att även kissa i toaletten?

Ylwiz
0

Hur gör man dom ens rumsrena?? Funderar på att skaffa så vill gjärna ha tips! Hihii

Mapel
0

Våra var förr… Numera har de fått för sig att de ska använda toaletten som middagsbord och istället kissa på en av hyllorna, suck.. Men för så var de rumsrena med både kiss och bajs. Dock hade de en toa där de enbart kissade och en där de enbart bajsade, så de kanske vill ha en av varje? Denna toa var dessutom i direkt anslutning till hängmattan där de sov och de kissar alltid direkt efter att de har vaknat så det kan vara ett knep för att få dem att kissa på låda också :)

Madde-J
0

Samma för mig! Mina tjejer var duktiga med toaletten men idag är det bara bajslåda/middagslåda som gäller, inte något bra tips på vad man kan göra för att få dom att kissa i lådan igen tyvärr "/

[Viiicksen]
0

Min råtta är i princip helt rumsren när det gäller att använda toaletten. Kan hända att hon kissat på andra ställen men jag brukar ha lite tidningspapper där som jag byter lite då och då. Detta är bland annat i sputniken.

Ellenfyrkant
0

Varför väljer de att samla maten i toan? Mina kissar i toan OCH samlar maten där

Mvh Ellenfyrkant

Bananbullar
0

Mina råttor bajsar bara i lådan. Kiss kan hamna lite överallt. Hur har ni gjort så att de även kissar i toalåten? :)

[VampireGirlElvira]1
0

Jag har haft tre av fem råtthonor som har varit helt rumsrena. Men ibland så kunde dom släppa lite urinstänk här och där. :D