Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 291 ggr
R4ttus
2014-07-26 00:21
0

Transporter

Jag skulle vara jätte tacksam om ni kunde dela med er av era erfarenheter av hur långväga transporter av era råttor har gått till? Hur transport har ordnats t.ex. 🙂

Jag har just nu en tråd på Djurtransporter i fokus. Men finns det några fler sätt att söka transport när man inte har kontakter och vänner i området?

Jag hoppas få hit en liten råttkille i början av Augusti från Göteborg till Uppsala.

Han kommer bo med min Loke som nu tyvärr varit ensamråtta i flera veckor i väntan på en ny kompis. Eftersom jag endast har sökt/söker en bebiskompis för att underlätta introduktionen så har det varit svårt att hitta. Och jag vill verkligen, verkligen få hem en av dessa underbara grabbar http://rattor.ifokus.se/discussions/53bec7378e0e74582b0016ae-meries-bebisar?discussions-6 ^^

Men jag är så orolig att transport inte ska lösa sig … Och jag vill verkligen inte att Loke sitter ensam så mycket längre nu.

Det är första gången jag söker långväga transport, så alla tips tar jag tacksamt emot!

Anielica
2014-07-26 19:22
0

Åkte i totalt 6 timmar när jag hämtade mina bebisar, du kan ju åka tåg till Göteborg och be personen som säljer råttan att möta dig där och sedan ta tåget tillbaka

Kalli
2014-07-26 20:13
0

Tror det finns en del grupper på Facebook där man kan efterlysa djurtransporter och även grupper  där folk lägger ut vanliga körningar (då kan man ju alltid fråga om de har möjlighet att ta med en transportbur mot betalning). Jag har hittills haft tur med transporter och Göteborg-Stockholm (om du kan möta upp där) är ju ganska vanligt att folk åker.