Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 5441 ggr
Stj3rnfallet
0

Dumboråttor köpes =)

Hej!

Jag skulle vilja köpa dumboråttor, honor eller hanar. Färg spelar absolut ingen roll =) Gärna nära Malmö, i Sthlm eller efter vägen (med tåg) till norrbotten. Har ett fint hem att erbjuda =) Har redan 3 dumbotjejer, men jag skulle så gärna vilja ha fler. Älskar verkligen dumbos! De är bara för söta med sina öron ;) Ålder spelar inte heller jättestor roll, då jag kan ta emot både vuxna och ungar!

Hör gärna av er om ni har några dumbos!=)

//Sandra

Grodan
0

Finns några på Hagsätra Zoo (Stockholm)! Skrattande

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Stj3rnfallet
0

#1 Haha, men jag hittar inte i Sthlm :P Hittar ju på T-centralen, men knappt utanför det :P

Daydreams
0

Kommer ha en kull om några veckor där mamman är db och pappa dumbo. Kontakta mig vid intresse för mer info.

Linda
0

Hur ser de ut?

-Någon som har någon bild?

Absinthe
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en bild på en dumbobebis iaf..

KickanW
0

Och här kommer hennes brorsa :)

Absinthe
0

Chanx på min bild.. ;P Salves halvmoster.. ;P

KickanW
0

Aha, sorry! :)

Absinthe
0

Här är Abra. =)

Absinthe
0

Jag kommer att ha en kull dumbo och dumbobärare nu i höst, måste flytta en gång till innan jag kan göra parningen.. =)

Stj3rnfallet
0

#3 Jag skickar ett pm till dig =)

Stj3rnfallet
0

#10 Missade att du hade skrivit :P Blev lite rädd först att jag pm:ade fel person :P Men det gjorde jag inte :D Var bor du då? Är glömsk ;)

Absinthe
0

#12 Jag bor i Klippan, 3 mil ifrån Helsingborg.. =)

Stj3rnfallet
0

#13 Just det! Se så senil man är =) Nä, jag umgås nog för mkt med gamlingar ;) (Jobbar ju med det iofs, så det blir ju svårt att sluta umgås med dem :P)

Absinthe
0

Hehe.. =P Ääh, det man inte minns har man inte ont av.. ;P

isan
0

vet du vad, jag ska skaffa rått bebisar snart, så fort jag fårr svar på mina frågor. och min hona är een dumbo :) men hanen är inte dumbo, om du är intresserad så kan  du maila mig eller skriva här.

jag bor i stockholm. 

issa.rabel@gmail.com

Allamej
0

isan, om bara en av råttorna är dumbo så blir Alla ungar toppörade om den andra råttan inte är dumbobärare

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

isan
0

smart där. hehe.. men om man parar 2 dumbos, så blir dom väl ''mer'' dumboörade? eller så e det bara jag som inte har så stor koll..^^

Allamej
0

Dumbo är recessivt och behövs i dubbel upplaga för att synas och då blir bebbarna dumbo, inte dumboliknande

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Nutiz
0

16# Smart att ta en kull när man inte vet en så enkel sak som att dumbo är recessivt…?

isan
0

men det är ju just sånt jag ksa reda på Innan jag skaffar en kull..

Ninja
0

#18 Antingen så har råttan dumboöron eller så har den det inte. Det finns inget halvdumbo, mer eller mindre dumbo. Dumbo är dumbo, toppörad är toppörad. Sen kan en toppörad råtta bära på dumbo anlag, men det är inget som syns. Läs massor av genetik innan du börjar avla..

som jag förstod det så har du skaffat en ung hane och en ung hona, när hanen då är tillräckligt gammal för att para sig så är honan för gammal… Så skaffa en kompis av samma kön åt dom så de får sällskap, för du kan ändå inte låta de sitta tillsammans jämt. I den här tråden finns det tips på hur man kan gå tillväga om man vill föda upp.

Stj3rnfallet
0

Hm.. Till er som har skrivit till #16.. Kunde ni inte ha pm:at henne? Ni förstör min köpestråd lite :P Haha, kanske inte förstör ;) Jättebra att ge henne info, för det verkade behövas =) Men jag vill helst ha min tråd ifred  :P Hoppas att det är okej?=)

Nutiz
0

Cosmonita kommer ha en kull snart som det kan komma dumbo i!

Stj3rnfallet
0

#24 Oj, vad kul!=) Hon som har så fina toppörade råttisar!:D