Kranvatten?
Hur många av er har kranvatyten till råttor? Har hört att kranvatten har fluor, klor och kloramin, fluor är ett råttgift.
Har aldrig hört, ger kranvatten till mina och ingen har dött av det, kan jag dricka det så kan dem också :)
hell is empty. All the demons are here
Jag ger mina kranvatten
Ger mina kranvatten med. Har alltid hört hur bra det svenska kranvattnet är och tror absolut inte att det skulle vara skadligt för råttor :)
Besök gärna Wamrats uppfödning på FB!
Fluor är giftigt för människan med, i för stora mängder. Allt kommunalt vatten idag är noga kontrollerat så att de inte innehåller för höga halter av skadliga ämnen. Du kan. Med gott samvete ge dina råttor kranvatten.
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
Svenskt kranvatten är som #4 skriver, noga kontrollerat.
Så absolut ger jag kranvatten, finns inga skäl till att Inte göra det när vi har så bra vatten som vi har i Sverige.
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
#5 Dock inte allt kranvatten, bara det kommunala vattnet som man med säkerhet kan säga är noga kontrollerat. Det finns t ex inget krav på att en fastighetsägare med enskilt vatten/egen brunn med jämna mellanrum ska ta vattenprover. Men så länge det gäller kommunalt vatten är det kontrollerat och tjänligt som dricksvatten till både människa och djur.
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
#6 Jag räknar inte egna brunnar när jag tänker på kranvatten utan jag tänker endast på det som Svenska staten erbjuder.
Kanske en dun fråga men är vattnet i segersjö hyreshus lägenhet kommunalt vatten?
#8 Kolla det med din värd eller hos kommunen.