Mjäll?
Mina killar har börjat få som mjäll i pälsen, den ena (slät) mer än den andra (rex). Har läst att det kan bero på för mycket protein i kosten, men har dragit ner på det och inte sett något resultat, så känns inte som det beror på det i detta fallet. Det är inte heller löss, utan hudflagor. Någon som har en aning om vad det kan vara? Tänker ta dem båda till veterinären, men då inte alla veterinärer är särskilt insatta i råttor vill jag höra andras erfarenheter här först.
Vänliga Hälsningar
Malin
Kan vara torr hud. Har du badat dom någon gång med valpshampoo? Valpshampoot kan hjälpa.
Har badat dem två gånger under deras liv (de fyller 2 år i september) med K9 schampo som ska vara skonsamt, så känns så skumt om det vore torr hud tycker jag.. Finns det något man kan smörja dem med eller droppa i pälsen om det skulle vara torr hud och valpschampo inte hjälper?
Vänliga Hälsningar
Malin
Jag vet bara att valpshampoo fungerade till mina råtthonor, och jag badade dom ca. en gång om månaden. Så kanske någon annan vet orsaken till det, så väntar jag med mitt svar. :D
Olivolja i pälsen kanske?