Råttor iFokus

Råttor

Etikettgenetik-utseende
Läst 413 ggr
[Trollbjörken]
0

Genetikfråga

Sitter här och försöker lära mig lite genetik och korsningsschema för att i framtiden ev våga mig på en kull 😉 Men först vill jag ha mer kött på benen och veta vad jag sysslar med, så nu går nästan varje dag till att plugga genetik, vilket går totalt åt skogen och allt blir bara en rörig geggig massa i huvudet, men skam den som ger sig 😂

Där jag fastnar är när man ska göra ett korsningsschema med mer än 4 rutor…Säg att jag har en Burmesehane (aa-cbch) som jag ska para med en fawnhona (AA-rr eller AA-bb-rr) vad kan det då dyka upp i kullen? 🤔 Och varför finns det två genkoder på fawn? 

beundrar er som kan detta med genetik, jag tror nästan det är större chans att jag vinner en resa till rymden än fattar det här…😛

RaGooN
0

Jag har också jävligt svårt för när det blir mer än 4 rutor och har försökt få hjälp tidigare här men utan större lycka tyvärr. Men jag vill lära mig detta och kommer följa inlägget :)
Tycker det är riktigt kul och roligt med genetik, hur saker ärvs ned osv. Och det är ju faktiskt riktigt bra att kunna ställa upp korsningsschema i och med uppfödningen :)
Väntar spänt på svar!

http://sunflake.weebly.com 
Hälsningar Erica och råttorna :)