Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 407 ggr
[VampireGirlElvira]1
1

Tillbaka igen!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är så skönt att vara tillbaka hit till iFokus igen som medlem! :D Jag har lagt märke till en stor förändring här på iFokus. Den är liksom uppdaterad. (Lite småjobbigt att veta hur man ska göra något här.) Har haft det ganska så jobbigt medans jag har varit borta. Mina två råtthonor fick jag avliva på grund av att Roxy hade svårt att andas på grund av en svår mycoplasma som hon har haft en lång tid. Och Angel hade det svårt en dag också. Det kom något ur hennes mun som såg ut som spya, men det var inte spya som jag vet. Och det såg ut som om inte skulle överleva natten till måndagen vi skulle avliva dom båda. På måndags morgonen den 16/6 så ringde jag till veterinären i Sunderbyn, så fick jag en akut tid klockan fem samma dag. När vi kom dit, så var vi inne i rummet, och jag har aldrig varit med om någonting tidigare som jag fick uppleva den dagen. Roxy var en kämpe gällande den lugnande sprutan som hon fick. Angel reagerade på direkten på sprutan. Roxy ville inte fara till råtthimlen, men efter en lång stund (och fem sprutor avlivningsmedel), så for dom båda till råtthimlen. (Angel fick bara en spruta.) Jag har aldrig gråtit så intensivt mot ett djur som jag gjorde då. Trodde aldrig att hon skulle vidare. Men nu är dom båda där tillsammans med mina andra tre råtthonor E'owyn, Willow och Snövit, och mina två undulater Tindra och Michael. Saknar dom allihopa.

Moa Liljegren
0

Nej usch vad hemskt. :( Rip!

panini
0

Välkommen tillbaka :)

mikeiko
0

Beklagar och välkommen tillbaks!

[VampireGirlElvira]1
0

Tack så mycket. :)