LYCKA!
Idag när jag kom hem gick jag som vanligt till buren och hälsade på råttorna innan jag gjorde nånting annat, jag tar ut Wazabi, som är en av råttorna vi tog över från pojkvännens syrra, och håller i honom med ena handen och klappar honom med den andra. Helt plötsligt börjar han knastra, vilket han aldrig aldrig aldrig gjort förut, han har aldrig varit en mysråtta, väldigt lugn men vill mer undersöka allt, och sen när han tyckte det var nog med klappande sträckte han sig upp och gav mig en råttpuss innan han ville ut på upptäcktsfärd, och pussas har han heller aldrig gjort förut.
Min kväll blev genast 10ggr bättre, om inte mer! ^-^
Ville bara dela med mig av ett alldeles underbart råttillfälle!
Har era råttor också gjort nåt liknande eller annat jättegulligt? ^^
Men vad gulligt! Blev helt varm i kroppen av att läsa det! ❤
det var jättegulligt, att han som dessutom är omplaceringsråtta visar sån tillit! Jag smälte riktigt där, snacka om att göra kvällen hur bra som helst! ^-^
Åååh, mer lycka!
Inget knastrande eller pussande, men vår lilla Oden har länge haft problem med att han kliat sig massor, så det blivit sår, och vi har gjort skraptest och kollat ohyra, uteslutit eventuella saker vi trott han varit allergisk mot och funderat och funderat på vad det kan vara som orsakat detta, då han trots allt var den enda som hade det, utan resultat. När sen Wazabi fick det efter ca 4 veckor beslöt vi oss för att chansa och köpa stronghold, ville egentligen inte göra det ifall det inte skulle hjälpa och på så sätt göra ohyra och annat resistent, men vi visste verkligen inte vad vi skulle göra annars, och det var synd om Oden som hade haft det så länge, och vi ville inte se han så längre.
Efter noggrann inspektion av både Oden och Wazabi har jag nu konstaterat att det inte finns några tecken på uppkliade sår och en jättefin päls på båda igen!
Tror det var nåt som av okänd anledning inte ville visas på skrapprov, men det spelar ingen roll vad det var, nu är jag bara glad att det är borta!
MERA WAZABILYCKA! Stack in handen i buren, hälsade på alla som vanligt, men wazabi låg i en "korg" så jag sträckte handen dit så jag fick hälsa på han också, och då började han putsa på mitt finger!
Han fick senare följa med på min axel ner, och hälsa på min moster och hennes man. Han ville inte kliva ner från min axel, utan han skulle vara så nära mig som möjligt, men nosa på besökarna gick bra iaf.
Känns som att han litar mer och mer på mig, och ser mig som en trygghe ^-^
Han ville inte heller ta emot stripset pappa erbjöd honom, men när jag gav honom det gick det bra att äta!