Furet tower ''recension''
Fick hem min furet från zooplus i måndags, och tänkte bara skriva lite snabbt om vad jag tycker om den såhär långt, ifall det är fler som funderar på att köpa en!
Sätta ihop: Den gick relativt enkelt att sätta ihop i förhållande till hur stor den är. Den var även mycket större än vad jag trodde, trots att jag hade koll på alla mått osv!
Var lite krångligt att sätta dit röret mellan våningarna, men det var mest för att jag hade svårt att bestämma mig för hur jag ville ha det haha ^^
Inredning: Följde med inredning som gjorde det enklare att inreda utan att det såg så tomt ut, speciellt om man gjort som jag och rensat ut massa gammal inredning så man inte har så mycket kvar.
Hyllplanen sviktar lite då dom sitter på dom dock, men kan vara jag som skruvat dåligt också, det vet jag inte än!
Storlek: Buren är somsagt riktigt stor, vilket gör det enkelt att inreda. Jag kommer in med hela överkroppen i buren när den är ihopmonterad, och skulle få plats att sitta i en del också om jag ville!
Övrigt: Den känns lite ranglig, men tror det är för att den står på hjul o jag inte är van vid att det är så lätt att flytta på den än, samt att den är så hög.
Rymlig och lätt att inreda, dock når jag inte takluckan, men behöver inte det heller
"låset" eller vad jag ska kalla det på luckorna är lite annorlunda, man måste först stänga som vanligt genom att bara trycka dit luckan, och sen skjuta in ''låsen'' under gallret ovanför för att inte luckan ska sitta så löst. dock tror jag det är det enda jobbiga med den än sålänge!
Kul med en recension och fint inredd! :)
Vill bara HAAAA! en Furet Tower. Det är den enda buren som jag riktigt har fastnat för! :D
Tack! kanske fyller på med mer saker eftersom, inte lätt o skriva massa då man bara haft den i 3 dagar xd
Ja den är verkligen värd pengarna, så har du möjlighet /råd så köp! :D
Ja det ska jag absolut göra! Och den är ju inte såå dyr heller så det ska allt sparas pengar till den! :D
Då vill jag se bild då du har den! :D
#7 Absolut! Om jag kommer ihåg 😉
Men själva buren är egentligen jättebillig, för om man hade köpt tillbehören som man får med buren så hade det lätt gått på 600:- 😮
Svårt att glömma, iaf om man är som mig o vill visa upp ALLT råttorna har, men måste begränsa sig till vissa större grejer xd
Älskar mina FT burar. lätta att ta iser för renskrubbning, lätta att inreda. Jag kommer dock inte in i luckan men tar ist bort hela framsidan.
mina råttor vill helst vara på övervåningen så nerdre plan har jag ganska oinredd, bara nåt hus o nån hängmatta.
Ett tips är att sy trekantiga hängmattor. de funkar bra att ha i hörnen om man vill ha hängmattor lite längre ner än bara i taket.
Mina är också mest på övervåningen, så står inte så mkt på nedre våningen hos mig heller, bara nån sputnik, nåt rör o en glassbytta med filtar i, men försöker dock komma på bra inredning att ha nere så dom kanske vill vara där mer ^^
UPDATE! lite sent sådär men glömt denna tråd
Städning: Ganska lätt att städa, dock kändes det jobbigt då jag är van vid en mindre bur, men vanesak tror jag
Lätt att ta ur sakerna, lätt att sätta tillbaka
Enda nackdelen jag kan komma på nu är att golvet inte är helt slätt, utan typ rutigt, där det kan fastna smuts som kan bli jobbigt att få bort sen om man inte skurar botten
STOR fördel, råttorna ser jätteroliga ut då dem är på övervåningen och man städar nedervåningen, eftersom röret är borta kan dom inte springa ner och kolla vad man gör, utan måste sticka ner huvudet i hålet istället ^^
Jag kommer att skaffa en FT, verkar vara en perfekt bur för en liten råttflock. Gillar både den ljusa färgen samt storleken på buren
Medarbetare på Social fobi iFokus
Den är helt perfekt för en liten flock ^^ hur många har du? :3
Den är verkligen gigantisk, ser mindre ut på bilden jag bifogade än vad den egentligen är, jag får lätt plats hela jag inne i nederdelen om jag vill (överdelen också, men den pallar nog inte min vikt xD )
#14 Jag har 5 honor just nu :)
Hur många har du? Och hur många råttor får man ha i en FT?
Medarbetare på Social fobi iFokus
4 hanar, försöker övertala pojkvännen att vi ska ha en till, nu kan han inte skylla på att vi inte har plats längre! ;D
Tror det var 16 eller 17st ^^