:(
http://www.blocket.se/vi/12556722.htm?ca=5_s
Inte min annons.
Älskar mina stora små vänner..

Hemskt att hota med avlivning, då kan man ju lika gärna försöka hitta ett nytt permanent hem åt dem i stället.. :(

Ja jag förstår inte riktigt.. Har i alla fall mailat henne och frågat lite om hur de är i temperament osv och varför de är kastrerade. Tycker det känns tråkigt att hota i annonsen om avlivning. Men hon menade kanske inget illa. Man hittar bara så mycket konstiga annonser.
Nu har jag också mejlat henne och frågat lite saker. Har varit sugen på ett par hanar ett tag men min sambo har inte velat då han tycker att det blir för mycket burar. Men är de kastrerade så kan de ju bo ihop så länge de är bra i temperamentet vill säga.

Ja men precis!

Off Topic eftersom det kanske löser sig:
http://www.blocket.se/vi/12463744.htm?ca=8_s
är det bara jag som tycker att det är ett väldigt roligt namn på, vad som kanske skulle kunna bli, en ny råttras? x)
Nr jag var liten (för ca 17 år sedan alltså när jag fick min första råtta) kallades råttorna för takråttor, eller för att vara mer exakt, för indiska takråttor.. det var så de salufördes. Idag har jag mest sett ordet tamråttor i affärer och liknande, men några har fortfarande kvar takråttor. varifrån ordet kommer jag jag ingen aning om.
Min första råtta var en thailändsk takråtta :P De du, inte alla som haft en sån…

Man kallade dom gärna takråttor förr eftersom det kom hit svarta råttor från indien som "sprang omkring på taken". Vilket brunråttorna iofs säkert också gjorde. Dock dog dessa ut eftersom vår brunråtta var större och dominanta och utrotade sin svarta släkting. Det är brunråttan vi har som husdjur, inte takråttan även om en del djuraffärer slriver det.

haha jag vet det där med takråttor ser man ganska ofta i annonser.
Hon har för övrigt inte hört av sig och annonsen verkar vara bortplockad så jag vet inte..

När vi ändå håller på:
http://www.blocket.se/vi/13180766.htm?ca=5_s
Haha, agotshi, måste vara en väldigt intressant färg! Måste ha avlats fram i japan eller ngt! :P Jag trodde först att hon hade skrivit fel men sen när jag såg att hon hade skrivit det två gånger så..
Första annonsen är inte aktuell längre. Svarade på den förut och hon hade redan hittat en råttvakt.
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

ok.. Ja men det var ju bra!

En av pojkarna i den första annonsen avlivades då han varit sjuk ett längre tag enligt ägaren. Den andra bor tillsammans med massa honor hos en kompis och mår jätte bra, väldigt trevlig "pojk". :)

Så skönt!

Fast jag skrattar gott åt "agotshi"Det kunde rent av bli ett kul råttnamn!
jag funderade på det där med agouthi, hon som sålde råttan till människan som skrev annonsen kanske va förkyld och nös precis när hon sa namnet, så dom kanske trodde att färgen hette så xD
sen så har vi ju ganska konstiga namn på djuren på zooaffärer också, dansmus lixom :S vad jag förstått e en dansmus en mus som har en sjukdom som gör att dom bara går runt runt?? tror jag läste det på nån sida när jag skaffade mina möss från zoo, där dom såldes just som dansmöss..

Ja gud ja, zoobutiker hittar på allt möjligt dumt. Som att dubbelrexar och nakenråttor skulle vara allergivänliga och så vidare. Och de säljer ju ofta tamråttor med namn som "norsk tamråtta", "takråtta", osv..
Ja, dansmus är ju en sjukdom. Tror det är ett fel på balansnerven som gör att de dansar runt, runt.