Irriterande..
Såg en annons idag, om en tjej dom skänkte bort sina hög dräcktiga råttor pga plats brist.. de var tydligen inte några planerade kullar. Med att få 10 st honor dräcktiga med en tjuvparning, tror jag inte.. Alla honor skulle bort senast i morgon då dom är beräknade att föda lördag-söndag…. Blir så arg !!! Vissa människor ska inte ha djur..
Känns lite dags för en massräddning? Tyvärr ska min hamster få en planerad kull så jag kan inte ta en :/
Min syster tog 4 st hennes kompis tog 3.. jag ska inte ha någon. jag har planerade kullar på g och plats för dom inte för någon extra. Men tycker det är synd att råttorna ska bli drabbade. Sen var hon som hade dom 13 år……
#2 Ah, det förklarar en hel del.
Vart finns de någonstans?
Mitt ute på landet i uppsala.
Hon skulle tydligen släppa ut dom om inten tog dom..
Illa och vilka ansvartsfulla föräldrar..
Är alla räddade eller finns det fortfarande några stackade kvar?
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Jag undrar samma, är alla räddade?

HUr går det? Behöver ni någon hjälp. Bor utanför Uppsala.
Jag bor också i Uppsala! Var fanns denna annons?
Alla är räddade, och en kompis tog alla hennes hanar.. nu har hon 2 st 8 veckors tjejer kvar hemma.
Skönt att alla blev omhändertagna i tid innan förlossning! Men riktigt synd att det bor råttor kvar för bevisligen är ju föräldrarna totalt olämpliga för att hålla djur och det är så tragiskt att de lär sitt barn att djur är slit och släng varor :(
Jag hoppas alla råttor får det bra och att lilltjejen kanske lär sig lite mer om djurhantering så hennes två kvarvarande råttor får det bra de med! :)
De vart en kull på 15 bebisar en på 8 och en på 18, 2 st fick dödfödda ungar en fick 14 dödfödda och den andra fick 16 döda, sen har jag inte hört mer.
Fy fn.. va tråkigt med de dödfödda! :( Måste ju varit stressen som blev för mycket
😪!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!