Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 487 ggr
shpongle
0

bada i klorvatten?

tänkte på en grej när jag va ute med hunden o hade en av råttorna på axeln idag… utanför oss så finns det en stor pool, dock bara en halvmeter djup. började fundera på hur det är med råttor.. kan dom bada i klorvatten? vet ju att det inte är någon större fara för andra djur..

(då det är ett bad öppet för allmänheten dygnet runt så är det förmodligen och föhoppningsvis väldigt starkt klorerat ,så jag tänker inte bada råttorna i det oavsett… men det vore ändå bra att veta)

Karmatarerskanise
0

Det tror jag inte är en bra ide. De har väldigt känslig hud.

shpongle
0

nej det "tror" inte jag heller… men jag undrar om det finns nån som VET ifall det är farligt, eller om det bara är mindre bra.

Ninja
0

Om man un måste låta dom vara i klorvatten så bör man skölja av dom i vanligt vatten efteråt så att man får ur klor ur pälsen. Detsamma gäller alla djur och även människor, vad jag vet.
Man ska se till så att råttorna inte dricker av vattnet.

TopasPearl
0

Människor får lätt torr hud om man badar för mycket i klorvatten och råttors hud är känsligare så de får nog snabbare torrare hud. Jag skulle nog aldrig få för mig att bada dem i klorvatten sen vet man ju aldrig hur pälsen reagerar på kloret i vattnet. Den kan ju få grönaktig färg precis som blonda människor. Jag känner dock att klorvatten är lite för extremt för råttor. Men som shpongle skrev så vet inte jag heller, utan att det inte är bra för dem är något jag antar. Men å andra sidan så tror jag inte att det är farligt, men det är nog inte bra.

Karmatarerskanise
0

Nä ta en balja med vanligt vatten till råttorna.