Buren
Hej! Jag och min pojkvän har precis blivit råttägare. Vi är råttvana människor då vi har jobbat med råttor men har aldrig varit råttägare. Jag köpte en bur i djuraffären som hon som jobbade där tipsade om och hon sa att min lilla råtta inte kunde ta sig genom gallret, vilket jag var tveksam som. Jag frågade flera gånger om hon är hundra att min lille råtta inte tar sig igenom gallret och hon sa nej. Vad hände inatt, min pojkvän hittade råttan två gånger i rummet utanför buren. Jag sa till honom att låta henne vara och utforska istället. Hon äter inte på kablar eller tuggar i saker så jag tänkte att det var lugnt. Har haft mina råttor i en vecka nu och undrar vad ska jag göra med min bur? Ska jag låta den vara så eller fixa den på något sätt?
Mvh Diana
Kan prova att klä nät utanpå buren? :)
Gå tillbaka och kräv pengarna tillbaks då hpn har gett dej en ganska felaktigt information. Annars tycker jag du ska sälja buren till någon med större råttor och köpa dig en ny. Finns billiga på zooplus.dk
De lär väl "växa i" buren om det är ungar du köpt.
Om de inte saboterar och du inte har farliga saker framme så skulle jag låta dem vara, men hellre ha en lucka öppen så de lär sig använda den istället för att klämma sig genom gallret, så att de inte fastnar när de till slut växer ikapp.
Mina råttor har buren öppen jämt.