Generalisera mera! [LEK]
här ska du skriva generaliseringar om råttor, dom behöver inte vara sanna - utan kanske bara sammanträffanden :)
Tex
" Det finns bara blackhooded honor! för det är det enda jag träffat på/sett! " ( det var sant tills för ca två år sedan för mig lol då min kille skaffade sin första råtta )
" råttor hatar russin , mina ratar dem hela tiden!"
etc :)
- Dumboråttor är de bästa för nybörjare för dom är mycket lugnare än toppörade
- Svarta råttor är elakare än andra, de är mer vilda
Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum
Haha min mor trodde med dumbos är mycket lugnare (Även att det var en annan ras haha) än toppörade för att mina två jag tog hem är jättelugna haha.. Som #1 skrev - Svarta råttor är elakare än andra, de är mer vilda
"Man behöver inte vara så noga med deras mat, dom äter ju allt så släng in dina rester bara!" "Råttor är elaka, bits och har en kall och hårlös äcklig svans"
- "Alla råttor är smittbärare".
" råttor är ett bra första djur! "
"Råttor kräver inte så mycket, mat, vatten och lite gos nångång ibland bara" "Man måste vara noga med vilken ras man väljer, dumbo- eller tamråtta, så man får den som passar sig själv bäst"
"Råttor verkar ju inte kräva särskilt mycket utrymme" 😂😂
/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.
"Råttor bits"
"Men är inte alla råttor sådär brungråa?"

Roanråttor är sjukare än andra, för de roanråttor jag haft har alla varit/blivit sjuka antingen mycoplasma, tumörer eller annan sjukdom.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
"Råttor är vegetarianer"
"Det är jättebra om man har ett springhjul till dem i buren"

Hoodedråttor ät sociala och totalt orädda livliga krabater, för det är min.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#11 tänkte precis skriva nästan samma sak!
Hoodedråttor är livliga, orädda krabater som hellre springer runt än ligger och myser, för så är alla mina!
''Vattenmelon och gurka är bra färdkost, för alla råttor tycker om det så ingen risk att dom inte äter det!''