Presentation *äntligen*
Ska nu presentera mina underbara små killar!
har väntat ett tag då jag ville lära känna dem först, vilket är viktigt!!
Dr Acula är amber hooded, och lilla Lucifer är russianblue hooded.
Dr Acula är född i sent mars och är kusin till Lucifer. Han har en extremt rolig personlighet, leker gömma ibland vid buren men kommer skuttandes fram efter ett tag då han vill att jag ska jaga honom! För att ha ganska ljusa röda ögon scannar han inte mycket alls, sett honom göra det en ggn och bara lite granna när han blivit ösäker på någon annan människa än mej! När jag tar ut honom på tex. skrivbordet med massa aktivering går han försiktigt runt först. kollar läget, sen skuttar tillbaka till mej för att slicka min hand som godkännande sen är det fart och liv. Efter ett tag tröttnar han och vill hellre ligga i mammas armbåge och bli kelad med o kuttra. Under huvan går också bra men då får han ju inte bli klappad!
Lucifer är född i April därav en del mindre. Han är som en riktig lill-kusin. Blir säkrare för varje dag då han märker hur Acula trivs. Han är lite rädd och orolig men jobbar på det! han är en sån underbar råtta och förtjänar det bästa. Inte riktigt busig än, lite försiktig, men somnar gärna och slappnar av totalt efter en stunds klapp! lite kuttrande kan komma också!
Båda är faktiskt bra uppfostrade och är det något dem inte gillar, kanske om jag klappar på fel ställe sätter dem bara upp tasser försiktigt och tittar på mej!
känner att detta blev långt men det är dom värda! slänger upp en bild på dem från idag :3
Btw, ätit lite blåbär och annat till lunchen idag, där av fläckig svans haha :D
❤️
Vilka gullepluttar! :D Men du blåbär är inte bra då det innehåller blåsyra som inte är bra för råttor.
Gav dom lite då en kompis tipsade om det då den ena blev lös i magen :/ men jo, vet att det inte alls är bra egentligen men det hjälpte mot magen iaf! aldrig haft diarre på råtta innan :)
❤️
Tror inte så lite gör någonting heller!
Längtar efter bilder på dem när de blir lite äldre. 😃
Haha klart jag lägger upp :D längtar själv efter dem blir liite större så man kan visa dem mer nu är dem lite för små för flera saker :3
❤️
Guud vilka sötisar! 🎈
#5 hihi tack 😃