Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 433 ggr
zickan
0

Mabon letar sin flock

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
  • födelsedatum: 25 April

• färg, teckning o hårlag: Black eubk 

• kön: Hane
    (Ev en marten hona också)

• kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v): 8/8

• faderns namn, födelsedatum, vikt: Hellhound, Jan 2012, 493gram

• moderns namn, födelsedatum, vikt: Alenyas Althea, S/Black irish, 416gram

• syfte med parningen el om det är omplacering, anledning: Velat på avel av hunden då han inte har känd släkthistorik. Varit mycket bra annars i psyke, flock och hälsa. Började känna lite muskeltappning på bakdelen annars fräsch. Bestämde mig till slut för en kull efter honom ändå. Vill själv ha från honom då han kommer bli mycket saknad senare och uppvisat mycket bra saker under de +2år han varit här. Ändå plan att använda Tea på en andra kull. Hon är min lilla charmiga puss tjej. 

• omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: första att öppna ögonen. första att putsa mitt finger. Första att smita ned på golvet. Väldigt mjuk och pussig första tiden. Nu är det mest bus som gäller. Ännu mjuk att hantera men har inte riktigt tid att sitta stilla för mycket. 

• pris: 300:-  Söker endast sällskap/utställningshem. Kan ev diskuteras senare.

• ort där råttan/råttorna finns: Västerås. Transport finns till Uppsala, Gävle nu på fredag. Kommer även ta en tripp till sthlm snart som mot norrköping/linköping hållet. 

• telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus)
    widerkrantz@hotmail.com

Finns även två äldre hanar som letar hem och kan skickas med som sällskap/foderavtal utan kostnad. Finns annons här inne om både Dalek(s/Black, kom åter pga allergi/Dr who) Och julskinkan som är min lilla gris jag haft svårt att släppa. (Black eubk dumbo/julungar)

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.