Burtips?
Någon som har tips på en bur med stora luckor, och som är lättstädad? 🙂 Har väldiga problem med min rygg och klarar inte av att böra mig för mycket, krångla med inredning osv så krav är stora luckor. Ska vara till en ensam hane. (inga frågor om varför han är ensam osv, det kan tas i pm, utan endast burtips tack)
Ingen allt för dyr
den jag tänker på är typ royalsuit men den är way för stor för en ensam råtta :/
annars har du ju dom som är som en halv furtower… men dom är inte lätta att rengöra ( har en furtower själv )
Jag har en royal suit, fick hem en för 2 månader sen, älskar den men får inte plats med en till, och har inte ekonomin till en till då jag är sjukskriven en månad framöver
Har haft furet tower och ryggen klagade efter varje städning…har funderat lite på en furret xl dock…men de kanske inte är nått lättare? :P
Jag har själv bråkigt med ryggen så jag vet precis hur det kan vara, och just därför har jag delat upp mitt torn då jag varit sämre i ryggen ( mina råttor gillar bättre att vara högst upp iafl ) . och då blir det i princip en xl, och fortfarande jobbig att rengöra :P
ibland kan man finna rätt bra fågelburar man kan använda, du kanske kan ha tur att finna någon begagnad? eller i värsta fall testa en kaninbur. Jag var fodervärd ett kort tag åt en hanne som blivit ensam som bodde i en sådan, han verkade trivas rätt väl och med plankhyllor osv så fanns det mycket möjlighet att röra sig runt och klättra - inte bästa lösningen men kan ju iafl vara sista?
http://www.zooplus.se/shop/83864/83919/83935/burar/305734
vad tror ni om den här?
jag tycker den ser ok ut, men jag skulle föredra en ännu större dörr om inte fler -
Varför är en bur FÖR stor? :) Alltså, varför är det negativt med en stor bur?
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough.
plats i hemmet tex ?
#6 kan absolut inte bli för stort, men jag har inte platsen för en lika stor för en ensam hane. hade jag haft plats hade jag inte tvekat + att min ekonomi är i botten just nu, har bara undansparat på ett konto för kriser (veterinär, medicin åt hunden osv) och därifrån tar jag inte för att beställa en bur
#7 #8 Haha jaha jag förstod inte det 😃 Jag tänkte bygga en egen bur nämligen med mått B0,5m L1,0m och H1,7m.
Kanske något för dig TS? :) Då får du ju buren precis som du vill och kan anpassa den efter din rygg.
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough.