Lite nytt
Igår kom äntligen alla paket hem till råttisarna, egentligen jag som fyllde år, men det är ju småttingarna som ska ha paket 😃
Dom är helt galna i sin sputnik, men den nya killen går inte ihop med flocken än, så han fick ha den gamla sputniken i sin bur, så skickade efter en ny, men kunde inte välja färg så det fick bli två 😛
Håller även tummarna för att Tap-a-drop funkar, så kanske det inte luktar lika illa…det luktar riktigt hemskt på övervåningen nu när det är varmt, så kanske det hjälper lite ^^
vad är det i flaskan?
Tap-a-drop, det är luktneutralisering. En droppe ska tydligen räcka för att neutralisera doft i ett helt rum, så hoppas det funkar :P Har lagt en droppe i hallen utanför djurrummet där folk oftast går
oh coolt, berätta gärna om det funkar!
Åh, jag är också nyfiken på den där luktsaken! :)
Instagram (storyof.cinnamon). ✍️
jag med, du måste rapportera hur det går!^^ skulle behövas här hemma om den funkar xd
Jag vill också gärna veta hur det funkar! 😃
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^
Jag har haft Tap-a-drop ett bra tag, står man ut med eucalyptus-lukten så visst, då funkar den bra. Har dock funderat på hur råttorna trivs med den konstanta doften.
Hmm, ok kanske inte var något att ha ändå då… 😕
Det luktar rätt så starkt va? 🙂
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
Jag stör mig på lukten iaf. Men det är nog inte alla som gör det. Har läst massor av reviews som hyllar Tap-a-drop, visst försvinner råttlukten men frågan är vilken lukt man föredrar 😉
Då föredrar jag nog råttlukten! ;)
Jag köpte citrusdoften, och visst, luktar du på flaskan så luktar det starkt! Men jag har bara EN droppe i hallen utanför djurrummet, alltså inte nära djuren, och det tar faktiskt bort lite doft! Luktar inte ens citus, det luktar inget :P till och med brorsan som annars tycker det luktar sa att det inte lukta alls nu :) så den får ett helt okej betyg av mig än så länge! Men det har ju bara vart en dag så :P
#12 Jaha men då kanske man skulle ha testat ändå och citrus isåfall hehe 😃
Bara det inte skadar djuren så är jag nöjd, vars köpte du den? 🙂
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
På rat warehouse :)
Aha, citrus lät bättre isf! Men det luktar alltså ingenting alls av den? För skulle behöva ha i samma rum som råttorna isf (mitt rum) :)
#14 Ok nice! Jag har ändå kollat in lite andra grejer som jag tänkt beställa men hade helt missat detta! Men jag tänkte nog köpa 2 olika sorter och testa ifall man känner sig missnöjd med den ena hehe 😃
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
Hade citrus, tyckte den var fenomenal!
Hade citrus när syrran hade rådisar, helt super!
Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤
#17 #18 Så det luktar inget alls alltså? Superbra ju (:
tass
Liknande inredning vi har nu ju! Sydde även en tunnel i det tyget 😃
/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.
Vart har du köpt den där doft saken? Vad kostade den? Tycker du att den fungerar bra? :)
jag köpte det på ratwarehouse, tror den kosta runt 4-5 pund + frakt :)
Tycker den funkar rätt bra, det lukatr inte citron, utan den mer neutraliserar dofterna i rummet
#23 Okej, super! Ska nog beställa den! :)