Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 264 ggr
Nymphadora
0

Bebb-barnvakt-tips?

På söndag får vi ÄNTLIGEN våra extremt efterlängtade fyra små dumbopojkar från Katoz! :)

Dock hann vi boka en resa (om tre veckor) innan vi visste att vi skulle få bebbar, så killarna kommer att få bo ett par dagar hos två kompisar (som är extremt duktiga med djur). Vi har haft kompisar som råttvakter massor av gånger förut, men aldrig medan rådisarna fortfarande varit små. 

Så, min tanke är: vad behöver vi (och råttvakterna) tänka på/göra för speciellt eftersom det är just bebbar det handlar om? Vår resa kommer ju mitt i "lära-känna-oss-perioden" för småkillarna och jag vill ju inte att det ska avbrytas för att vi åker bort. Killarna kommer dessutom bo i en annan bur när de är hos våra kompisar, så bara det i sig innebär en förändring. 

Vad tror ni, bör vi tänka på nåt särskilt? Typ ha en handduk som luktar som mig och sambon i bur nr 2 så att de minns vår doft? Försöka ha samma inredning i bur nr 2 som i den bur de kommer vara vana vid? Osv.

Tar tacksamt emot tips! (Eller erfarenheter från andra som fått lämna bebbar till råttvakt)