Bildtråd: TemaLek
Vet att de finns galet många tråd-lekar men jag kan inte låta bli.
För ett tag sen så körde jag och en polare en varje-vecka-bild med tema, på våra djur. Dock hade han giftormar och jag råttor :/ Men sen pallade han inte ta Tema bilder mer, så tänkte jag att ni här på rif älskar ju att ta bilder på er råttor. Och att ha ett nytt tema hela tiden (som man får tolka själv) kan vara en kul grej.
SÅ jag tänke att varje söndag kommer jag ut med ett nytt tema. Så har man Söndag- Lördag på sig att lägga ut en bild med detta tema. Man får tolka hur man vill. Bilden ska helst vara tagen under tema perioden, annar blir de ju ingen sport i de hela ^^ hoppas vi alla är ärliga ;)
Denna veckan blir lite kort men vi hinner nog några bilder, tror jag.
Veckans Tema är: Första Solen
Så kan jag börja ^^
Detta är Penny som fick klättra runt i äppelträdet hos mina föräldrar.
Vilka fina fotografier ni båda tagit! Inspirerande!
Vilka fina bilder, #0 vilken söt liten dumbo och #1 så gulliga de är som har samma pose 
*putt*
jag har tyvärr ingen bild att komma med än, men vilken härlig tråd!
Söndag idag då. Försöker vi med ett nytt tema :)
Veckans Tema blir: VATTEN
Vatten var lite svårt, speciellt när mina råttor inte är så glada i vatten så kunde jag inte ta en bild. Men nu kör vi nytt tema
VECKANS TEMA: TASS
Gloria kommer upp ur en korg som en liten kobra.
#15 Fiiin!
Det här inlägget blev fel, testar igen ;)
#16 Sälen tackar och bockar 
// Lise
When nothing goes right, go left!
#20 hahaha ser ut som en pung eller nått !!
#21 Usch, de som är så fula

#22 hahahahaha ! xD
Jag tar över tråden lite för det känns som en kul lek (:
Veckans tema:
En hög.
Bidrar själv med en fin bebishög. (:
#26 Åh herregud så söta! Kan inte tänka mig att dom varit så små x)
// Lise
When nothing goes right, go left!
#26. Jodå, man får bara tänka på att vi inte är så himla många här på RIF – och ännu färre som fotar råttor tillräckligt för att kunna delta massor i en sådan här lek. XD
Men kanske förenkla reglerna ytterligare? (: Att man får använda foton från när som, och inte bara som man tagit under tema-perioden? (jag hade typ glömt den regeln ändå, min bebishög är från lite tidigare XD sedan läste jag första posten igen oops XP menmen). Och även att en person får ladd aupp flera bilder? (bara de inte ser "likadana" ut allihop).
Då blir det nog ännu mer fart på en sådan här lek. Det var så jag tänkte mig reglerna själv när jag tänkte starta en "veckans tema"-lek men sedan mindes jag att du redan hade postat en för ett tag sedan och då rotade jag upp den här. XD
(jag är med på en liknande temalek på dayviews som jag kände mig inspirerad av att starta upp en här – men kom som sagt sedan ihåg den här tråden ;) )
#29 Vi är många, dock inte lika många som är aktiva/som också postar inlägg och inte bara läser dem :)
#30. Ah! Det var det jag menade XD Sorry… XD
Fast beror väl på vad man tycker är "många" förresten. (: Jag läser ju en del på ett engelskt råttforum med och DÄR är det många! *skratt*
Jo man skulle kunna ändra reglerna. Men man kanske kan ändra att man iaf inte ska ladda upp samma bild en gång till. Skulle varit roligt med olika bilder.
#32. Jo men precis. (: Men det är ju din tråd! Så du bestämmer givetvis hur du vill ha det. XD Jag vill mest uttrycka mitt intresse att det fortsätter. ;) Men medger ju att vissa teman skulle jag ju säkert vilja ladda upp flera bilder till haha, ibland sitter man ju där med flera bilder som alla matchar ett tema helt perfekt och det är jättesvårt att välja om man bara får ta en ;)
#27 haha vist är dem söta. Dem var så små och så sprattliga. Saknar dem, men de blev för mkt när Jerry inte gillade dem.
# 33 De skulle varit kul om tråden ville rulla på lite. Så man kan ju ändra reglerna lite så folk kan lägga upp lite. Man kan ju lägga upp fler bilder på samma tema kanske från olika tillfällen, om ni hänger med. Och att man inte använder samma bild igen, skulle varit roligt om de var massa olika istället för samma favorit bild hela tiden ^^
NU Kör vi :D
Och en annan sputnik-hög där mina fyra hobbitar var unga och tryckte ihop sig ock knastrade (Sam hade suttit i sjukbur under natten och det här var återföreningen på förmiddagen nästa dag – de var jättelyckliga över att få vara tillsammans igen sötisarna XD)
#38 du de undrar jag oxå. Jag har en liten resebur som brukar stå framme. Och så klart så hittar jag alltid alla där inne när de är dax att hoppa in i den stora buren
Bebishög igen! (de gör ju så bra gosiga söthögar att det är svårt att låta bli XD)
Puttar åter upp tråden med ett nytt tema ;)
**Blinkningar! ;)
**
Pumba som flörtar lite ;D
Gud vilka härliga bilder alla lägger upp!
Tass.
Detta verkar som en rolig lek.
Jag kliver återigen in för att tråden inte ska försvinna igen! XD
Veckans tema;
Blommigt!
Luna bland tusenskönorna (:
#50. *skratt* Inte ska du skämmas! Jag har ju ryckt in sådär tisdag/onsdag nu de gånger du inte verkar kommit ihåg att lägga upp nytt tema själv. XD I'm your safety net? ;)
#52. Verkligen inte fusk! XD Jag ser ju blommigt i bilden ;) (hade tänkt göra något liknande själv haha)
Fotade ihop lite bilder med SKRIK INTE! som fick modellera en aning mer "tacky" variant av det här temat idag XD (ritade blommor på ett använt kuvert haha)
Puff puff! Ny kör vi nytt tema igen!
Stor & Liten!
Jack & Oogie Boogie slappar ihop =3
Åh vilka söta bilder! :D
Söta Snövit & Marsipan i mattes tröja (som egentligen är min tröja som matte "lånat" XD)

Söndag idag. Nytt tema tycker jag :) Temat är. *trummslag* Resa
Kör väl på ett nytt tema igen! :D
Veckans tema:
Närgången
På bilden har vi Spider Lily som blev väldigt nyfiken på kameran XD
Frodo kom plötsligt lite för nära för att jag skulle hinna rätta till kameran innan bilden togs (:
Varghund88 finns de någon färg som luna har fast med svarta ögon?
#77. Nej, Luna är av den "nya" färgen "Desert" (eller a… hon är den ljusa varianten av den färgen som vi kallar "beach") som vi (HallonVarg) försöker ta fram. De är rödögda.
#78 det va synd för just sån färg skulle jag vilja ha helst. :)
#80. Kolla upp Beige. De är ju ljusa (inte riktigt samma nyans som Luna precis men a… nära nog?) med så mörka rubinögon att de ser svartögda ut. Kanske skulle vara något för dig? ;)
Tänkte att de är måndag och kanske dax för ett nytt tema.
Så veckans tema blir.
Fika dax!
OT, nu har jag setat här i nästan en timme och bläddrat runt på rif och bara kollat på bilder och läst en massa… men jag har ingen råtta xD men jäklar vad söta råttor ni har! Vill nästan ha en liten råttvän jag oxå ;P
en vacker dag kanske :) när jag inte har fiskar längre. Fina bilder ni har iallafall!! :)
Definitivt dags för nytt tema!!
Två är bättre än en
Orient & Skatten har det helmysigt ihop i mattes tröja <3
Har tyvärr inga iblder att bidra med själv, men kanske kan få föreslå ett nytt tema ändå?
Tema: Busa!
#102. lite tidigt att föreslå nytt tema *ler* Men på måndag! ;D Då kan du slänga in ett tema om du vill (: (jag brukar inte lägga in tema förrän framåt tisdag, onsdag då jag brukar vilja ge andra chansen att slänga in ett tema först under måndagen hehe)
Så för att undvika förvirring till alla lekande människor!
Temat är fortfarande
Två är bättre än en
*ler* Här har vi Bonde och Prick som småttingar <3
#105 Nämen jag kollade ju helt fel på datumen! Trodde att tråden stått still en vecka, sorry för förvirringen :P
#106. Haha no worries, sånt händer XD
Nytt tema: BUS!!
åååh, tass :D
Tass
tass
Greetings.
Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!
Vi testar med ett nytt tema.
HÖST
Ska fotografera såfort jag kommer hem! :D Vilken rolig tråd!
/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.
Tisdag (: så jag skjuter på med ett nytt tema för veckan:
Gäspande råttor
Bilden är på gäspande Aragorn.
Tass :3
ouch de smittar ju!
Mvh
Marika "Ioma"
Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se
jag som inte har någon gäsp bild :(
Nä nu får jag knuffa på med nytt tema igen XD
Veckans tema:
"Svart"råttor!
På bilden har vi vår fina lilla Gnom (: En Silver Black flicka**.
**
Mysigt med ungar!<3
Instagram @enzo.bordercollie & @mydoodl3s puss o Kram
Vackra Orient (som är mamma till vår hattifnatt-kull). Silver black eupoean berkshire mm. (:
Ni har ju glömt bort den här tråden! Fy!
Nytt Tema:
Gourmétmat(tolka som ni vill)
💣
Tass :)
#151 temat är gourmétmat, fast han kanske tycker katten är käk och är sur för att han inte fick tugga på den? 😉
💣
e nog det med #512 såg inte att det stod mat=) men katten ville nog äta joker till mumisg mat