Råttor iFokus

Råttor

Etikettpresentation
Läst 545 ggr
erida
3

Nya tjejer

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är våra nya flickor! Så otroligt söta och helt olika personligheter. Luna, russian blue är en lugn o lat tjej, vill sova, helst jämt. Medan Lovis, augoti hooded är som en virvelvind genom buren (och ute) varvat med sovpauser! tyvärr misstänkte jag att Luna hade löss så gick raka vägen till veterinären, och mycket riktigt, nu kör vi en kur på båda töserna och hoppas att kliet ska sluta! Eftersom dem är nyhemkommna önskar jag alla tips och råd som finns för ungråttor! Exempelvis när och hur länge man ska ha dem ute nu i början? Ska dem alltid vara tillsammans? Erfarenheter av uppskattad färskmat? (Torrfoder också, hemmagjort, gärna recept i så fall) Och annat kul som ökar gemenskapen med dem fantastiska djuren!

erida
1

Här e lilla Lovis :-)

Tsunamis
1

Fina tjejer!

Dock tror jag Luna är vanlig Blue och inte Russian för hon är så ljus. Men det är snyggt med vanlig Blue 🙂

MvH  Tsunamis

erida
0

#2 Tack =) Jaaa det kanske stämmer! Det var informationen från uppfödaren som jag gick efter! Sen tror jag att bilden kanske är lite missvisande också. Hennes föräldrar ska vara russian blue dumbo båda två! Ska se om jag kan fixa en till bild, vore ju kul att ha lite bättre koll! =)

Fjordell
2

Bilden på den första råttan ser en aning missvisande ut. Ser ut som en effekt från instagram. Råttan ser nog ljusare ut än vad den är. Mycket möjligt att hon är russian blue, men en till bild vore inte helt fel :)

erida
2

#4 åh bra att du sa det! Det stämmer! Här är en utan "filter", hoppas man ser bättre! :-)

Fjordell
1

#5 Helt klart russian blue, och söt som tusan!