Introduktionsproblem
Har tre pojkar på 8-9 veckor här hemma, och i förrgår kom även en ettårig hane hit som va tänkt att han skulle bo med dom. Har delat av min royal savicbur så småpojkarna är på en våning, och nya killen på en annan och de kan lukta på varann genom den uppfällda rampen.
har bytt tyg från burarna mellan varandra så de känner varandras dofter, gosat med lillgänget, sedan stora killen osv. Igår morse satte jag ihop dem för första gången och de första fem minuterna gick det bra, då va de i full färd med att utforska soffan, men sen hoppa den nya killen på den svarta ungen och bet honom på ryggen. Jag är nybörjare när det gäller introduktioner, så jag vet inte hur illa det va, eller om han bara satte honom på plats…jag tog isär dem och allt va frid och fröjd. Sen gick den blå ungen fram och noade på honom, burrade upp sig och så rök de ihop allvarligt. Där såg jag att de inte va okej, för både ruggade upp sig, knastrade och gick sidleds så jag tog isär dem direkt då jag inte tyckte det va okej. Då hade det gått en timme och jag satte in dem i respektive burar då jag inte såg någon förbättring.
På eftermiddagen när allt hade lugnat sig satte jag ihop dem igen i soffan, och det gick rätt okej med den stora och den svarta + siamesen, men den blå ruggade upp sig direkt och stelnade till, han visade direkt att han inte gillade situationen så jag tog upp honom på axeln så han lugnade ner sig och satte in resten i buren när de nosat lite.