Hemskt.
Att ett beroende ska gå ut över djuren. Hur kan en som älskar djur bli så blind och inte se att de lider?
Tyvärr så är det så med Addictions (saknar ett Bra svenskt ord för det.. så blev på engelska)
Man blir så blind av sitt, rent av, missbruk att man inte ser hur lågt man sjunker. Det är samma sak med drogmissbruk och alkoholism. Tyvärr så är det oftast de runt omkring missbrukaren som får lida, i dessa fall djuren.
Hemskt såret såg ut på råttan i slutet :( Måste ju vara en gigantisk böld som inte tagits om hand om :(
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
1:30 Muffins till råttor?!
Tycker väldigt synd om dem dock, de lever i så små burar utan som helst någon aktivering (nu vet jag ju inte om hon tar ut alla varje dag) 
don't let anyone destroy your happiness 
#2 Det finns de som låter sina råttor provsmaka muffins så det är inte Så kontigt. Däremot chokladen de får…
Det verkar som att de är ute nästan hela tiden men man vet ju aldrig
verkligen synd.. man får hoppas att hon lugnat ner sig med det där och förbättrat livet för sig själv o råttorna.
Just den runda buren i slutet där det ligger typ 15 råttor i den minimala buren .. fy..
Usch😭
#1 Hoarders/samlare skulle jag tro. Tyvärr finns det en hel del sånt folk inom smådjurshobbyn även här i Sverige. Otroligt trist och synd om djuren 😕
MvH Tsunamis
#7 Menar du att skriva kommentren till mig? :P Vet inte vad du syftar på i så fall :)
#8 Haha jo jag menade till dig :) Att man nog kallar det samlare när det gäller djur (eller ej levande ting också för den delen) och sånna som lider av det beteendet har mycket riktigt ett beroende/tvångsberoende att samla på sig djur och kan inte riktigt se om & när djuren mår dåligt.
MvH Tsunamis
#9 Okej dock var det inte det jag var ute efter med Addiction :) Utan att det saknas en bra översättning till det ordet bara :P Beroende och missbruk är inte Helt rätt.
#10 aha! Ja men då är nog beroende eller missbruk det närmaste man kan komma på svenska. Fast jo jag håller med det låter inte riktigt lika beskrivande som på engelska.
MvH Tsunamis