Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 714 ggr
hJ113
0

Brorsorna bråk

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!
Jag har två gossar som bråkar en massa. Den ena får nästan alltid spö av sin bror. Har ni några tips på hur jag kan få honom att tagga ner?

EmelieSaraViola
0

Hur bråkar dem? 

Piper dem och hur är kroppsspråket? Kan bara vara lite bus/dominans och putsning. Mina "bråkar" hela tiden ute på golvet. Men de bits ej dem brottas och sen putsar dem på varandra.

hJ113
0

De piper, kör den där boxningsgrejen och bits en hel del. Ibland är det illa nog att man behöver tvätta och se om såren de får.
Men skoj bråkar gör de också :)

hJ113
0

Har läst på lite och det verkar som att den ena är aggressiv. Han trycker sig sidledes mot sin bror, jagar runt honom när de får springa fritt på golvet och biter honom så han får sår i alla fall varannan dag. 

Separerar dem när det blir allvarligt men han springer bara på igen :(

Något tips på hur man får bort aggressiviteten?

Anothername
0

Har en liten herre här hemma som är väldigt bråkig. 
Han är yngst i flocken men även den som är mest dominant. 

Här hemma skriks det så ja ibland tror att dom ska ha ihjäl varandra (dock får dom aldrig sår utan det är min ena pojke Dante som är en riktig fegis så han piper så fort Grim, den dominanta pojken, kommer i närheten och ska busa) men ibland så ställer dom sig på bakbenen och ska fightas men med tiden har jag insett att det inte är någon fara då dom inte skadar varandra. 

Hur gamla är råttorna? 

Att dom får sår är ju inget som är så. Nu är det ju ett bra tag sedan du skrev inlägget. hur har det gått?

Lyssnar på musik I think more things before breakfast than people think all day Får idé

Lamina
0

Är råttan då aggressiv som du beskriver (att bita hål på en annan råtta hela tiden är fruktansvärt aggressivt) så ska den inte bo ihop med andra råttor. Tänk dig själv att bo med någon som slåss hela tiden. Du kan pröva att kastrera, men det är inte säkert att det funkar…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

mamborats
0

Fler blir bätre efter kastrerar, blir lugnar och käns dem själv bätre. Ingen hormonen som hoppar.