Omplacering 2 dumbohonor
Två dumbotjejer (systrar) födda 130727 omplaceras.
Färg, teckning: Båda är brungrå med vit teckning på magen. Den ena har även vit nos.
kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v): vet ej
faderns namn, födelsedatum, vikt: vet ej
moderns namn, födelsedatum, vikt: vet ej
Anledning till omplacering är att jag helt plötsligt upptäckt att tiden inte finns längre. Haft mycket tid till dom förut och har pysslat mycket med dom. Har nu känt att tiden de behöver inte finns just nu. Tycker synd om dom som inte har en matte som har den tid de är förtjänar.
omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock: Dom heter Nyano och Nezumi. De är som systrar kan vara. kompisar för det mesta med lite småkiv emellanåt. inga allvarliga fajter. snälla och lätta att hantera. Har aldrig bitit mig eller någon som hanterat dem. Nezumi är lite spralligare än syster Nyano som är den lite lugnare. Fullt möjligt att klippa klor. En del sprall men det funkar om man lindar in dom i en handduk. Favoritmat är bland annat gurka, pasta, gröt, mjuk smörgås, sallad, ägg, hasselnötter och frukt. I vattnet får de ibland liten bit C-vitamin brustablett och ibland lite rött rooibos te (efter tips från en råttuppfödare).
ort där råttan/råttorna finns: Råttorna finns i Mariestad. Har tyvärr ingen transportbur så kan nog inte hjälpa till med transport så hämtning i Mariestad får det bli.
pris: Mat, spån, godis och andra åtgångsting skickas med och pris bli då beroende på mängd mat och spån som finns då jag inte bryr mig om att få nåt för råttorna….ett bra hem är det som är allra viktigast!!!!
Vill du/ni även ha buren med allt tillbehör blir priset: 400kr
telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus): för mer info hör av er. Helst på: angelica.kihlstrom8@gmail.com eller 0733-999663 eller PM här.
Tjejerna har fått ett nytt hem. Vet inte hur jag tar bort annonsen men de är avflyttade till ett bra hem.
trås låses på TS begäran